تولیدات شرکت زرین روی کاسپین کشور را از واردات گرد روی بی نیاز کرد / مسئولان قزوین از طرح توسعه کارخانه حمایت نکردند!

 به گزارش رکنا ازقزوین؛ حسین جوادی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قزوین گفت: شرکت زرین روی کاسپین، با خریداری و احیای کارخانه راکد در زمینی به مساحت 2هزار 700مترمربع در سال 97  فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال 28نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: «زرین روی کاسپین» یکی از شرکت های  گروه صنعتی معدن زرین می باشد که عمدتا در زمینه فلزات از جمله سرب ،روی و سایرمنابع معدنی فعالیت می نماید.

مدیرعامل شرکت زرین روی کاسپین با اشاره به تولیدات شرکت بیان کرد : گرد روی تولیدی شرکت زرین روی کاسپین برای مصارف رنگ آمیزی صنایع مانند کشتی ها وسکوهای نفتی،گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: شمش روی را با تجهیزات به روز و اتوماتیک به صورت گرد روی 2میکرون و 4میکرون تبدیل می کنیم و با خودکفا شدن از خروج ارز جلوگیری شده است.

جوادی گفت: در گذشته، گرد روی را از کشور آلمان وارد می کردیم، اما امروزه با استفاده از دانش مهندسین و نخبگان، این محصول را در کشور تولید کرده و دیگر به کشورهای خارجی وابسته نیستیم.

مدیرعامل شرکت زرین روی کاسپین عنوان کرد: اکنون به ظرفیتی رسیده ایم که ماهانه 20تا40تن محصولات گرد روی به کشور آلمان صادر می شود.

IMG_20231102_130257_278

وی اضافه کرد: صادرات گرد روی در سال مالی ۱۴۰۱ مقدار ۱۴۳ تن به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال و معادل ۱۳۰۶۳۲۳ یورو بوده است.

جوای خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مهندسین و نخگبان توسعه و راه اندازی فاز دوم شرکت زرین روی کاسپین را در نظر داریم، اما پس از دوسال که این موضوع را با مسئولین استان درمیان گذاشته ایم تا زمینی برای توسعه شرکت خریداری نماییم، متاسفانه هیچ همکاری با سرمایه گذاری مجموعه ما صورت نگرفته است.

 وی در پایان گفت: شرکتهایی در شهرک صنعتی راکد مانده اند، در حالی که مسئولین می توانند بطور مثال زمین به متراژ 8هزار متر مربع برای راه اندازی و توسعه صنعت دراختیار ما قرار دهند. اکنون مسئولین سایر استان مانند تبریز، اصفهان، زنجان، کرمان همکاری لازم را با سرمایه گذاران را دارند، اما در استان قزوین آن چنان که شایسته است این  همکاری انجام نمی شود. 

لیلا بیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 942542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟