آرامگاه شیخ محمود مزدقانی به  میراث‌فرهنگی سمنان واگذار شد

به گزارش رکنا از سمنان، سرپرست اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سند شش‌دانگ عرصه و اعیان بقعه و محوطه اطراف شیخ محمود مزدقانی به مساحت ۸۷۶ مترمربع به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صادر شده است.

یدالله یحیی‌پور افزود: در اجرای مستندسازی اموال غیرمنقول، این اداره پس از انجام نقشه‌برداری و عملیات ثبتی از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سرخه نسبت به اخذ سند مالکیت تک‌برگ بقعه شیخ محمود مزدقانی در روستای مؤمن‌آباد اقدام شده است.

یحیی پور افزود: روند اخذ سند با مساعدت ریاست اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان سرخه و همکاری کارشناسان مربوطه انجام‌شده و اصل سند مالکیت از طریق اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان سرخه تحویل نماینده اداره کل امور اقتصادی و دارایی می‌گردد.

وقتی برای سفر به استان تهران یا مازندران مسیر جاده سمنان به فیروزکوه را انتخاب کنید از میان شهر مومن آباد عبور می کنید. در میان راه این شهر و در کنار گذر خیابان اصلی از کنار بقعه و آرامگاه شیخ محمود مزدقانی عبور می کنید.

3475167-5917370-660x330

آرامگاه شیخ محمود مزدقانی مربوط به دوره ایلخانی واقع در روستای مؤمن‌آباد، شهرستان سرخه است و این اثر تاریخی در تاریخ ۶ دی ۱۳۵۵ با شماره ثبت ۱۳۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شیخ محمود مزدقانی از شیوخ مسلمان، مردمی و شیعه بوده که در زمینه زهد و تقوی مورد احترام مردم بود. وی در آموزش امور مذهبی و انتقال مفاهیم دینی به مردم منطقه نقش مهمی بر عهده داشت.

56789845

این بنا دارای یک ایوان و گنبدی رفیع و در طبقه بالا دارای غلام گردشهایی می باشد. که دارای ۸ چله خانه و یک اتاق در ضلع شرقی بنا می باشد.

حسن رستم زاده/سمنان

 

کدخبر: 941122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟