نفقه فرزند، مُهر طلاق والدین را باطل کرد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛  علیرضا حسین بیگی گفت: تلاش و همکاری اعضای شورای حل اختلاف 2 مهریز در صلح و سازش زوجی که طلاق گرفته و برای ادامه روند پرونده نفقه فرزند و تعیین تکلیف آن به شورای حل اختلاف مهریز مراجعه نمودند مثمر ثمر واقع شد و این زوج را دوباره به زندگی مشترک سوق داد.

این مسئول اظهار داشت: پس از پیگیری های مکرر اعضای شورای حل اختلاف، این زوج پس از یک اختلاف طولانی و جدایی از هم مجددا به زندگی مشترک خود بازگشتند.

این مقام قضایی ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورا‌های حل اختلاف در اهتمام به امر صلح و سازش، تصریح کرد: اختصاص زمان بیشتری جهت گفتگو با زوجین و شناسایی ریشه‌ای منشاء اختلافات خانوادگی در میزان موفقیت شورا‌ها در حل و فصل اختلافات خانوادگی اثر گذار است و می تواند موجب کاهش ورودی دعاوی مختلف خانواده به دستگاه قضایی شود.

حسین بیگی تصریح کرد: در کنار تلاش های بی وقفه ی اعضای شورای حل اختلاف در امر صلح و سازش، برگزاری شورای سیاستگذاری، پیگیری، بازرسی و نظارت بر مراکز مشاوره و ارزیابی کارشناسان مرکز و برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی از عوامل موفقیت در حصول سازش است.

وی بر فراگیری های مهارت های مهم و لازم زندگی قبل ازدواج و تبیین تبعات و آثار طلاق بر زندگی و فرزندان در جامعه تاکید کرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 939799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟