مردمی سازی اقتصاد با فعالیت شرکت تعاونی های توسعه عمران

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ محمدرضا فلاحتی در جمع اعضای کمیته مردمی سازی استان و این اداره کل گفت: تعاونی های توسعه عمران با هدف رشد و تسریع در پیشرفت اقتصاد استان و به منظور حضور حداکثری مردم در بخش اقتصادی کشور تشکیل و باعث تجمیع سرمایه های خرد می شود.

وی تشکیل تعاونی های توسعه عمران شهرستانی را از وظایف اصلی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد.

فلاحتی ادامه داد: تاکنون 7 تعاونی توسعه عمران در شهرستان های استان یزد تشکیل و شروع به فعالیت کرده و 3 تعاونی دیگر از همین نوع در شرف تشکیل در دیگر شهرستان های استان است.

به گفته این مسئول؛ تعاونی های توسعه عمران با توجه به ضوابط تشکیل و اهداف و موضوع فعالیت آن بستر مناسبی برای تحقق اهداف کارگروه مردمی سازی است.

در ادامه مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد تعاون را یک محور دانست و گفت: تعاون یکی از راهکارهای تشویق مردم برای حضور در اقتصاد کشور است که باید با تقویت تعاونی ها به ویژه تعاونی های بزرگ و موفق، در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

تقوایی تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز مرتبط با تعاون در استان نیز می توانند در تقویت حوزه تعاون نقش موثری ایفا کنند، در این بین اتاق تعاون یزد نیز حضور پررنگ و چشمگیری داشته باشد.

تقوایی معنای مردمی سازی دولت را مشارکت دادن مردم حوزه های مهم اقتصادی کشور دانست.

مشاور عالی استاندار یزد اظهار کرد: باید راهکارهایی بیاندیشیم تا مردم در تصمیم گیری بخش اقتصاد کشور دخیل باشند، باید افراد صاحب نظر حوزه های اقتصادی در جلسات مردمی سازی دولت حضور داشته و بعنوان عضو ثابت در تمامی نشست ها فعالیت داشته باشند.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

 

کدخبر: 939727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟