ترسوها برنده نمیشوند

به گزارش رکنا، در هفته نخست مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا تیم نساجی قائمشهر در یک بازی با برنامه و هدفمند حریف هندی را که شاید ضعیف ترین تیم گروه بود را با حساب دو بر صفر شکست داد.

62732881

زرد پوشان سپاهان با حساب 2 بر 2 برابر نماینده عراق متوقف شد و تیم پرسپولیس در مهمترین دیدار این هفته برای فوتبال کشورمان با دو گل مغلوب النصر شد.

سوای نتیجه مطلوب نماینده مازنی فوتبال ایران، نتایج به دست آمده در دو دیدار دیگر متاثر از شرایط موجود در هر یک از دو تیم بود.

1911191

سپاهان با توجه به رای کمیته انضباطی و شوک ناشی از آن سردرگم و بهم ریخته بازی کرد و پرسپولیس با ترس از حریف نامدار خود که چندان هم زهردار و خطرناک نشان نداد بسیار محتاط و وحشتزده بازی کرد.

این مسئله در هر دو بازی در رفتار و نوع بازی دو نماینده کشورمان به خوبی به چشم می خورد. تیم مورایس در بسیاری از لحظات بازی تمرکز لازم را نداشت و این موضوع زمانی که این تیم تلاش می کرد تا از برتری خود دفاع کند کاملا مشهود بود.

مورایس در شرایطی تیم خود را به عراق برد که تا آخرین لحظات از بازی 6 بازیکن اصلی خود اطمینان نداشت و در نهایت نیز تنها پیان نیازمند و رضا اسدی از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفتند که شاید دستان لرزان سنگربان سپاهان در دفع توپ ها نشات گرفته ای همین موضوع بود. با این همه کسب یک امتیاز در خانه حریف نتیجه چندان بدی هم میتواند محسوب نشود.

4

اما پرسپولیس دیگر نماینده کشورمان در مهمترین بازی گروه خود یا شاید مهمترین بازی هفته نخست در برابر حریف صاحب نامش النصر توفیقی کسب نکرد و با دو گل شکست خورد.

حضور بازیکنان صاحب نام در تیم عربستانی خاصه رونالدو و در مرتبه بعدی مانه و بروزوویچ با بزرگنمایی های بیش از حدی که در رسانه ها و محافل مختلف شده بود باعث از بین رفتن تمرکز کادر فنی، بازیکنان و حتی دست اندرکاران تیم پرسپولیس شد.

شاید بتوان در حرف این موضوع را کتمان کرد اما برگزاری جلسات متعدد برای استقبال، پذیرایی و حضور رونالدو به خوبی این ادعا را ثابت می کند که حتی مقامات نیز در شور و شعف این حضور و شاید حتی فرصت عکس گرفتن از این ستاره بودند.

مرتضی+پورعلی+گنجی+پرسپولیس+در+لیگ+قهرمانان+آسیا+پرسپولیس+النصر+لیگ+قهرمانان+آسیا

عدم آماده سازی چمن بازی که مهمترین بخش سخت افزاری این مسابقه به شمار می آمد از تبعات همین موضوع بود. علت هر دو حادثه مهم بازی را در همین زمین مسابقه باید جستجو کرد. مصدومیت عجیب ترابی و کارت زرد اول سرلک هر دو به سبب نامناسب بودن چمن رخ داد.

اما به زعم برخی کارشناسان ترکیب پرسپولیس نیز آن طور که باید چیده نشده بود. ترس یا شوک حضور رونالدو و یاران صاحب نامش به خوبی در این بخش نیز مشاهده می شد.

عدم حضور شهاب زاهدی از ابتدا در تیمی که تنها از یک مهاجم تخصصی برخوردار است نشان دهنده احتیاط در تفکرات سر مربی دارد. برای اثبات این ادعا می توان به تعویض این بازیکن با ترابی به عنوان یم تعویض اجباری و در دقایق نخست اشاره کرد.

عقب بازی کردن پرسپولیس که یحیی در کنار زمین بارها و بارها به آن معترض بود و تیم را به جلو فرا می خواند، یکی دیگر از نشانه های ترس و عدم آمادگی روانی بازیکنان در این بازی بود.

شاید بتوان دلیل باخت به النصر را با اخراج میلاد سرلک و تعویض ناخواسته مهدی ترابی توجیه کرد اما کادر فنی پرسپولیس به خوبی می داند که این دو پیشامد تنها برای توجیه شکست کفایت می کند اما دلایل شکست را باید در مکان و زمانی دیگر جستجو کرد.

یک قانون نانوشته در فوتبال وجود دارد که بر اساس آن تیم ترسو همیشه بازنده است و دیروز پرسپولیس در برابر النصری که هیچ برتری مشهودی در زمین نداشت، ترسو بازی کرد. ترسی که خیلی پیش تر از به صدا در آمدن سوت شروع بازی به پا و مغز بازیکنان و حتی تفکرات کادر فنی تیم تزریق شده بود.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 930255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟