چرا نمایندگان ایران نسبت به ادوار گذشته کار سخت تری در آسیا دارند؟

حسن رستم زاده/ این روزها در همه محافل فوتبالی بعد از انتقال بزرگ سردار آزمون به تیم رم ایتالیا، سخن از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و شرایط سخت نمایندگان فوتبال کشورمان در مصاف با رقیبان قدرتمند عربستانی است. مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در این دوره، هم به سیاق اجرا و هم به لحاظ محتوی متفاوت از ادوار گذشته برگزار خواهد شد و این موضوع بخش مهمی از سخت شدن راه صعود برای نمایندگان مان است.

نخستین تغییر به زمان برگزاری و آغاز این مسابقات مربوط می شود. کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفته این مسابقات در دور جدید به جای فصل بهار از پاییز شروع شود.

تغییر دوم اما در خصوص تعداد تیم های حاضر در مسابقات است. در مسابقات این دوره 40 تیم باشگاهی در دو منطقه غرب و شرق آسیا وارد این رقابت ها می شوند؛ 5 گروه 4 تیمی در هر یک از این مناطق.

اما تغییر بعدی در نحوه صعود تیم های برتر به دور بعدی مسابقات است. در سال های گذشته 2 تیم برتر از هر گروه به مرحله حذفی راه می یافتند اما در این دوره تیم های نخست هر یک از گروه ها به همراه 3 تیم برتر دوم از هر منطقه وارد مرحله حذفی مسابقات می شوند و این یعنی دو تیم دوم گروه های پنج گانه هر منطقه از مسابقات خداحافظی می کنند.

افزایش میزان جوایز توزیع شده در مسابقات امسال بخش دیگری از تغییرات این دوره است که بدون شک باعث افزایش جذابیت مسابقات می شود.

و اما مهمترین تغییر در مسابقات این دوره به لحاظ کیفیت، حضور ستاره هایی چون رونالدو، نیمار، فیرمینو، مانه و بسیاری بازیکنان بزرگ از سراسر جهان فوتبال در تیم های عربستانی حاضر در این مسابقات است.

در گروه بندی منطقه غرب مسابقات جایی که نمایندگان فوتبال کشورمان باید به مصاف رقبا بروند 20 تیم حاضر در 5 گروه رقابت می کنند.

پرسپولیس قهرمان ایران در سخت ترین گروه موسوم به گروه مرگ با حریفان خود وارد رقابت می شود. در گروه پنجم این رقابتها یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا با تیم های الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان مصاف می دهد.

درگروه سوم مسابقات سپاهان مدعی اول قهرمانی این فصل لیگ برتر ایران به مصاف حریفان می رود. در این گروه علاوه بر سپاهان زردپوش تیم های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلیماق ازبکستان حضور دارند.

جدید ترین تیم حاضر در مسابقات امسال از کشور ایران یعنی نساجی قائمشهر در گروه چهارم مسابقات با تیم های الهلال عربستان، ممبای سیتی هند ونوبهار ازبکستان همگروه است.

در گروه های اول مسابقات تیم های پاختاکور ازبکستان، الفیحا عربستان، آهال ترکمنستان، العین امارات حضور دارند و در گروه دوم شاهد حضور تیم های السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان، الفیصلی اردن، الشارجه امارات خواهیم بود.

با نگاهی به تیم های حاضر در گروه های سه، چهار و پنج مسابقات به سختی کار نمایندگان فوتبال کشورمان برای حضور در مراحل بالای مسابقات پی می بریم جایی که برای اطمینان از صعود یا باید تیم نخست گروه بود یا برای صعود باید دو حریف از سه حریف گروه را با شکست از پیش رو برداشت.

حضور تیم های پرستاره عربستانی بر روی کاغذ شانس صعود سایر تیم های گروه به عنوان تیم نخست را کمی سخت کرده و این در شرایطی است که برای کسب عنوان بهترین تیم های دوم نیز حالا باید تلاشی مضاعف داشت.

کدخبر: 923339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟