تلاش برای ایحاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای در مرز مهران

به گزارش رکنا از ایلام :دکتر سید اصغر برائی نژاد در دیدار با دکتر احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در دامپزشکی استان ایلام در بخش‌های مختلف، افزود: اقدامات دامپزشکی در بحث مستندسازی فعالیت‌های کمیته‌ها، برون سپاری‌ خدمات و افزایش نظارت‌های بهداشتی قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: اولویت‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور، کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، فراهم کردن زمینه برای صادرات فرآورده‌های دامی، افزایش نظارت‌ها، استانداردسازی صادرات تولیدات و حرکت در مسیر عدالت سازمانی در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر با استانداردسازی تولیدات، صادرات محصولات به برخی کشورها داریم، باید همین استانداردسازی تولیدات را در مرزهای کشور اعمال کنیم تا محصولات و فراورده‌های خام دامی به کشورهای همسایه صادر شود.

دکتر برائی نژاد افزود: باید زیرساخت‌های لازم در مرزهای کشور از جمله آزمایشگاه‌های تشخیصی و قرنطینه لازم برای صادرات محصولات متناسب با "استاندارد کشورهای همسایه" فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در بخش‌های فرآورده‌های خام دامی بیش از نیاز مصرف، تولید داریم، بیان کرد: سازمان دامپزشکی آماده هرگونه همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی برای صادرات این محصولات است.

وی گفت: شرط اساسی در صادرات تولیدات فراورده‌های خام دامی استانداردسازی صفر تا ۱۰۰ تولیدات یعنی از مزرعه تا کارخانه و سفره است.

دکتر برائی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های مرز مهران برای صادرات فرآورده‌های خام دامی، افزود: باید زیرساخت‌های آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای در این مرز برای صادرات فرآورده های خام دامی ایجاد شود.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 924849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟