آمادگی کامل هلال احمر ایلام در خدمات رسانی به زائران اربعین

به گزارش رکنا از ایلام، غلامرضا علی محمدی گفت: جمعیت هلال احمر استان در اربعین امسال بیش از سال های گذشته در آماده باش کامل می باشد.

وی افزود: ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه ست‌نجات و حدود یک‌ هزار نیروی عملیاتی در حوزه جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران در ایام اربعین و در مرز مهران استقرار خواهند یافت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام یادآور شد: دستگاه بالگرد و همچنین تیم‌ های آنست یا سگ‌های زنده یاب، جستجوی پهپادی هم در مرز مهران مستقر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با استان واسط عراق هماهنگی‌هایی صورت‌گرفته که برای حوادث داخل عراق نیز امکان دسترسی آمبولانس، ست نجات و اتوبوس آمبولانس برای عملیات امداد و نجات فراهم شود.

علی محمدی گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در مهران ۲ تونل سرد ویژه بانوان و آقایان به مساحت ۱۵۰ متر مربع برای استراحت زائران راه اندازی شده تا زائرانی که دچار گرمازدگی شده‌اند از امکانات این تونل بهره‌مند شوند.

وی افزود: در مسیر اصلی منتهی به مهران پایگاه‌ های امداد و نجات ثابت، موقت و سیار به شکلی چینش شده‌اند که حد واسط دسترسی پایگاه‌ها از ۱۰ کیلومتر تجاوز نکند.

این مقام مسئول در پایان گفت: علاوه بر ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و خدمات امدادی به حوادث احتمالی در زمینه حمل سالمندان با ویلچر، خدمات خیاطی، ارائه خدمات درمانی به بیماران و غیره نیز به زائران خدمات رسانی می‌کنند

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 921759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟