بهره‌گیری مناسب از ظرفیت مردم و رسانه/کشف 2 و نیم تن مواد مخدر در گیلان

به گزارش رکنا از گیلان،  سردار عزیزاله ملکی در نشست هم‌اندیشی و خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار داشت: در تمام دنیا موضوعی نیست که پلیس بتواند به تمامی جنبه‌ها و ابعاد آن رسیدگی کند مگر با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت مردم و اصحاب رسانه که موفقیت در ماموریت‌های پلیسی را تضمین می‌کند.

وی در ادامه مطالبات خبرنگاران در سطح استان گیلان را به روز و حائز توجه دانست و افزود: بازخورد ارتباط خبرنگاران با پلیس در تمامی ابعاد جامعه قابل مشاهده و ملموس است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی بیان داشت: هر مسئله‌ای که برای یک خبرنگار دغدغه می‌شود، بیانگر یک معضل اجتماعی است که انعکاس آن در رسانه‌ها، شدت روند رسیدگی به موضوع را تسریع می‌بخشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 2 تن و 500 کیلوگرم بوده، مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان عنوان کرد و بیان داشت: مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

سردار ملکی از دستگیری بیش از 5 هزار و 600 سارق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون متاسفانه شاهد افزایش 12 درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت 11 درصد و تصادفات جرحی نیز 4 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از 932 هزار و 795 مورد و میانگین تماس در روز را 6 هزار و 700 تماس عنوان کرد و افزود: 224 هزار و 696 تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از 708 هزار و 100 تماس جزء تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 668 فقره بوده، گفت: همچنین 36 پرونده قمار آنلاین نیز تشکیل و 45 متهم در این راستا به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

سردار ملکی در سخنانی به حوزه جرایم اقتصادی و تشکیل هزار و 319 پرونده قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 381 نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مجموعه انتظامی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 840 قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 758 نفر به مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: در طول این مدت 7 هزار و 289 جلسه مشاوره در دوایر مشاوره کلانتری‌های استان تشکیل شده که 3 هزار و 748 مورد به صورت خود معرف و 3 هزار و 541 پرونده ارجاعی از مرجع قضائی بوده و از مجموع پرونده‌های قضائی، 2 هزار و 522 پرونده معادل 71 درصد منجر به مصالحه شده است.

این مقام ارشد انتظامی به بازدید محسوس و نامحسوس ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از 50 هزار و 601 واحد صنفی در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: برای 2 هزار و 743 واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از 9 هزار و 759 واحد صنفی، هزار و 900 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

سردار ملکی با اشاره به برقراری 4 هزار و 147 تماس با دفتر نظارت همگانی 197 فرماندهی انتظامی استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 18 درصدی شکایات مردم از پلیس استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، 503 نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 3 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است در این نشست هر یک از اصحاب رسانه سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقاء امنیت استان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند و در پایان این برنامه از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه تقدیر به عمل آمد.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 918564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟