به گزارش رکنا از گیلان، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی ، اظهار داشت: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از بستر سایت‌های واسط با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتاً پایین‌تر از عرف بازار از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز مبلغ توسط خریدار، متهم دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و یا از تحویل کالا و یا استرداد وجه امتناع می‌کند.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت شکایت احدی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق پرداخت مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب فردی برای خرید خودرو با توجه به درج آگهی از طریق سایت دیوار ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر از اقدامات فنی و تحقیقات انجام شده در این زمینه و به دست آمدن سرنخ‌های از متهم در استان البرز خبر داد و بیان داشت: ماموران پلیس فتا با هماهنگی قضائی به استان مورد نظر اعزام و با تلاش‌های صورت گرفته با همکاری ماموران کلانتری 14 فردیس محل اختفا دقیق این فرد را شناسایی و او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشت، حواله جعلی خرید خودرو را از طریق پیام‌رسان‌ جهت جلب اعتماد مالباخته برای او ارسال و با توجه به مسدود بودن حسابش از شماره حساب پدر، مادر و برادرش برای انتقال وجوه کلاهبرداری استفاده می‌کرده است.

سرهنگ جوانمردی با اشاره به اینکه متهم 28 ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و پرونده وی برای شناسایی شکات احتمالی باز است از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 908206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟