ارائه خدمات کمیته امداد به ۳۱ هزار خانوار نیازمند

به گزارش رکنا ازقزوین،محمد صیادی بیان کرد: خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان کمیته امداد امام خمینی (ره) به طور مستمر در این نهاد در حال اجراست و کمک های مختلفی به نیامندان و محرومان ارائه می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ هزار و ۷۹ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار و ۶۵۸ نفر به طور مستمر از خدمات کمیته امداد امام (ره) بهره مند هستند البته این تعداد به غیر از افرادی است که مراجعات موردی دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از این میزان افراد تحت حمایت ۱۷ هزار و ۲۱۵ خانوار زن سرپرست خانوار و مابقی مرد سرپرست خانوارهستند همچنین ۱۵ هزار و ۳۶۹ خانوار شهری و مابقی روستایی هستند.

وی افزود: بررسی وضعیت خانوارهای تحت حمایت حکایت از آن دارد که ۱۱ هزار و ۲۴۹ خانوار به دلیل فوت سرپرست، هفت هزار و ۲۵۵ خانوار به دلیل از کارافتادگی و چهار هزار و ۸۱ خانوار به دلیل طلاق تحت حمایت این نهاد هستند.

صیادی عنوان کرد: در حال حاضر بررسی نیازمندان از طریق سایت "سها" https://soha.emdad.ir صورت می گیرد بنابراین اگر فردی نیازمند باشد پذیرش حضوری نبوده و با ورد به این سایت، وضعیت مالی وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این سایت به سامانه و سایت های مختلفی وصل بوده و با پایش اطلاعات وارد شده، وضعیت افراد را مورد بررسی قرار می دهد به عنوان مثال در این سایت در گام نخست دهک افراد مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی که دهک اول تا سوم باشند از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: بررسی وضعیت نقدینگی در حساب های بانکی و وضعیت دارایی های ملکی در سایت ثبت اسناد و املاک و ... در این سایت صورت می گیرد همچنین این سایت پس از انجام ثبت نام و تأیید نهایی نیز پایش های لازم را انجام می دهد که در صورت تغییر شرایط فرد، از لیست افراد تحت حمایت حذف می شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان در این سایت پس از پایان ثبت نام باید پیامکی دریافت کنند که نشان از اعلام ارجاع پرونده به اداره کمیته امداد محل سکونتشان باشد البته پس از حداکثر ۲۴ ساعت کاری از دریافت این پیامک، پیامک دیگری ارسال می شود که ارجاع پرونده به مددکار کارشناس را با نام اعلام می دارد.

صیادی گفت: پس از مشخص شدن مددکار، مرحله دوم بررسی به صورت میدانی از سوی مددکار انجام شده و نوع درخواست متقاضی و سایر موارد لازم مورد بررسی، و اقدام متناسب صورت خواهد گرفت.

وی یادآورشد: مددجو در ادامه فرایند دریافت خدمات، همچنان بدون مراجعه حضوری می تواند وارد صفحه کاربری خود شده و درخواست خدمتی که دارد را ارائه کند.

 

منبع:روابط عمومی کمیته امداد قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 918400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟