توانمندسازی مددجویان یک هدف بلند مدت است

به گزارش رکنا قزوین،مهرعلی حق گویان در مراسم اختتامیه کارگاه آموزش خیاطی روستای خوزنین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین بیش از ۶۲ هزار نفر در قالب ۳۲ هزار خانوار را تحت حمایت خود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد تحت حمایت توانایی کار دارند که بخشی از آنها شرایط اجتماعی و روحی و برخی دیگر شرایط شرایط سنی و عده ای هم توانایی آموزشی و مهارتی را ندارند که باید برای همه این موانع، مانع زدایی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مانع زدایی یعنی تلاش کنیم مددجو بتواند توانایی و استعداد خود را ببیند و برای زندگی خویش تلاش کند و به کمک دیگران نیازمند نباشد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا با آموزش، اطلاع رسانی و اجرای برنامه های مختلف حمایتی مددجویان را در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توانمند کند، این رویکرد یک برنامه گذرا نبوده بلکه یک هدف بلند مدت است.

حق گویان عنوان کرد: اگر می خواهیم فقر را ریشه کرده و محرومیت را از بین ببریم باید ارتباط نیازمندی افراد را قطع کنیم و این امر با توانمندسازی و اشتغال زایی محقق می شود در نتیجه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: کارگاه خیاطی که امروز شاهد پایان فعالیت آن هستیم، یک کارگاه آموزشی برای مهارت آموزی است، مهارتی که به خط اشتغال جهت می دهد و فرصت های درآمدزایی را برای مددجو فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: توانمندسازی سیاست جدی و سرمایه گذاری پایدار برای ارتقای زندگی مددجوست از این رو باید برای خدمت به نیازمندان از روش های اینچنینی که با کرامت نیازمندان ارتباط دارد، استفاده کنیم.

وی یادآورشد: امروز باید همه افراد جامعه را برای ارتقای عزت و کرامت نیازمندان از طریق توانمندسازی متحد کنیم تا بتوانیم مانع از تسری فقر در خانواده مددجو شویم

 

کدخبر: 754156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟