ایجاد مرکز تحقیقات لاستیک نیاز ضروری فعالان این صنعت

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رئیس و جمعی از اعضای انجمن تولیدکنندگان لاستیک‌های صنعتی استان با رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

امیر کشانی در این جلسه با اشاره به تقویت مرکز توسعه سرمایه انسانی در دوره دهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید سرفصل‌های آموزشی موردنیاز فعالان صنعت لاستیک با کمک انجمن و استفاده از ظرفیت افراد باتجربه و اساتید این حوزه تدوین شود.

وی همچنین از همراهی اتاق برای ایجاد ساز و کار کارخانه تایرسازی در اصفهان خبر داد و بر ضرورت بکارگیری تکنولوژی روز دنیا در تولیدات این صنعت تاکید و ابراز امیدواری کرد با رفع موانع و مشکلات موجود و تعامل هر چه بیشتر فعالان این صنعت با اتاق بازرگانی، شاهد توسعه صادرات محصولات این صنف باشیم.

بهنام نصیری رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لاستیک‌های صنعتی استان نیز ضمن اشاره به پتانسیل‌های این انجمن،تولید محصولات لاستیکی در فضایی استاندارد، برگزاری ماراتن برند در صنعت لاستیک، تشکیل تیم هیئت علمی برای توسعه مباحث پژوهشی در حوزه صنعت لاستیک از طریق تفاهم نامه با دانشگاه اصفهان و راه‌اندازی شهرک لاستیک را از موارد در دست اقدام انجمن معرفی کرد.

وی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات لاستیک در استان، عدم وجود اتحادیه صنفی لاستیک سازان را یکی دیگر از نیازهای فعالان این صنعت دانست و خواستار همکاری اتاق برای تسریع راه اندازی شهرک لاستیک برای خروج صنایع داخل حریم شهر و انتقال آنها به این شهرک، کمک به حل مشکلات مربوط به تامین ارز و تدوین استاندارد لاستیک برای تسهیل صادرات محصولات تولیدی شد.

در ادامه اعضای این انجمن، ضمن تقدیر از خدمات آموزشی ارایه شده در پارلمان بخش خصوصی اصفهان خواستار برگزاری دوره‌های تخصصی موردنیاز این صنف، کمک به نوسازی و تجهیز زیرساخت‌های این صنعت، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق برای افزایش توان رقابت فعالان این حوزه، کمک به رفع مشکل تامین سرمایه در گردش این واحدها، راه‌اندازی آزمایشگاهی مرجع به منظور استانداردسازی محصولات تولیدی، پرورش تکنسین‌های زبده و نیروی انسانی متخصص و آشنا به علم روز، کمک به ایجاد رشته لاستیک در دانشگاه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و کمک به تامین مواد اولیه وارداتی این صنعت شدند.

همچنین در این جلسه عنوان شد قیمت گذاری دستوری جلوی رشد این صنعت را گرفته است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 913258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟