شکوفایی اقتصادی اصفهان با توسعه زیرساخت‌های گردشگری

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور شهردار، جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان برگزار شد، حوزه سرمایه‌گذاری از جمله صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری بی‌نام را از مهم‌ترین زمینه‌های کاری مشترک میان اتاق بازرگانی، شهرداری و استانداری دانست و اظهار داشت: گردشگری نیز دغدغه مشترک شهرداری، اتاق بازرگانی و شورای شهر است، اما برای شهری که می‌خواهد اقتصاد خود را بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان توسعه دهد، زیبنده نیست که با کمبود هتل و هواپیما مواجه باشد. نمایشگاه بین‌المللی نیز ظرفیتی مشترک در جهت توسعه صادرات اصفهان به شمار می‌رود که باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نقشه راه کارآفرینی استان باید مشخص شود، افزود: اتاق بازرگانی، شهرداری و شورای شهر باید در حوزه مسئولیت اجتماعی، آینده اقتصادی و کارآفرینی استان را ترسیم کنند. اتاق بازرگانی آمادگی دارد در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب‌وکارها با شهرداری و شورای شهر همکاری کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اشتغال جوانان را عامل از میان رفتن مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست و ادامه داد: زمانی که شخصیت اقتصادی یک فرد شکل بگیرد، شخصیت فرهنگی و اجتماعی او نیز رشد می‌کند؛ بنابراین باید از فضاهای فرهنگی برای آشنایی نوجوانان با موضوعات اقتصادی بهره ببریم.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه بسیاری از مسائل کشور با مشارکت میان بخش‌های گوناگون و در نظر گرفتن منافع مشترک قابل رفع است، خواستار مشارکت بخش خصوصی با شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل درون شهری شد.

وی ارتقای فرهنگ کار و تلاش را از جمله اهداف مشترک شهرداری و اتاق بازرگانی دانست و اضافه کرد: شهرداری آمادگی دارد با همکاری اتاق بازرگانی به پویایی جریان اقتصاد شهر کمک کند.

همچنین وحید فولادگر، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اظهار داشت: جذب سرمایه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در مجاورت سالن اجلاس سران می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای اقتصاد استان فراهم کند.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌ها با جذب سرمایه‌های مردمی در جهت ساخت هتل، توسعه خدمات حمل‌ونقل و ... از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصاد استان شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان از دیگر فرصت‌هایی است که می‌بایست مغتنم شمرده شود.

سیدیوسف قاضی‌عسگر، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، بیان کرد: اصلاح برخی از عادات اشتباه فرهنگی یا روزمره در گرو تکمیل و بهبود قوانین مدیریت شهری است.

محمد نورصالحی، رئیس شورای شهر اصفهان نیز بر لزوم همکاری مدیریت شهری و بخش خصوصی برای حل مشکلات اجتماعی شهر تأکید کرد و گفت: امیدوارم بخش خصوصی با کمک بخش دولتی و شهرداری بتواند در حوزه اشتغال، ازدواج جوانان و حل مسائل اجتماعی گام بردارد.

توسعه انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی، تلاش برای افزایش نرخ سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان، برگزاری جلسات منظم میان مدیریت شهری و اتاق بازرگانی، استفاده از ظرفیت چهارباغ و ساخت هتل در اطراف بیمارستان امام حسین(ع) نیز سایر پیشنهادات ارائه‌شده از سوی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 906214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟