2میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در همدان تولید شد

به گزارش رکنا از همدان،  اسفندیار خرایی اظهار داشت: قرار است در این استان ۱۲میلیون اصله نهال تولید یعنی سالانه سه میلیون نهال در اقصی نقاط این استان غرس شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه فشار دام به مراتع همدان ۲.۵برابر ظرفیت مراتع است گفت: این استان دارای یک ایستگاه تولید بذور مرتعی است که میزان تولید آن به چهار هزار کیلوگرم در سال می رسد

خزائی گفت: همدان دارای یک هزار و ۸۵سامانه عرفی ممیزی شده به وسعت ۶۶۹هزار و ۱۷۵هکتار است و تاکنون ۸۵۹پروانه چرا برای روستائیان و عشایر صادر شده است.

وی افزود: شمار بهره برداران مجاز از اراضی ملی به ۶۴هزار و ۴۸نفر و میزان دام مجاز نیز ۵۳۰هزار و ۶۶۹واحد دامی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان، درباره کمربند حفاظتی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی ایجاد کمربند حفاظتی با رویکرد تعیین حدود اراضی، ملی و آگاهی دادن به کشاورزان و بهره برداران منطقه اجرا شد.

خزائی اضافه کرد: طرح کمربند حفاظتی به وسیله نصب ستون های بتنی (بنج مارک ها)، کانال، کشت نهال صورت گرفته و با این کار مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مشخص می شود.

وی با بیان اینکه همدان تنها استانی است که وسعت منابع طبیعی آن کمتر از اراضی کشاورزی است گفت: با ایجاد کمربندی سبز نسبت به رفع ۱۰۰درصدی تداخلات در شهرستان های بهار، کبودرآهنگ، تویسرکان و نهاوند اقدام شد.

·          

 

کدخبر: 907396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟