عرضه لاستیک با نرخ مصوب دولتی در همدان

به گزارش رکنا از همدان، مرتضی بیدآبادی با بیان اینکه مصرف سالانه تایر در کشور حدود ۴۰۰ هزار تن است که ۲۵۰ هزار تن آن از داخل و ۱۵۰ هزار تن از طریق واردات رسمی و غیررسمی تأمین می‌شود اظهار کرد: عمده واردات محصولات تایری از امارات متحده عربی، هند، کره جنوبی و اسپانیا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به تایر توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود افزود: مواد اولیه این صنعت از جمله کائوچو طبیعی و بخشی از کائوچو مصنوعی، وارداتی است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با تاکید بر اینکه نرخ خرید مواد اولیه تایر وابستگی بالایی به نرخ‌های جهانی از جمله قیمت نفت دارد یادآور شد: نوسانات قیمت نفت اثر مستقیمی بر میزان سودسازی و حاشیه سود این صنعت می‌گذارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوده مصرفی نیز از شرکت‌های پتروشیمی داخلی تهیه می‌شود که نرخ آن نیز وابستگی بالایی به نرخ نفت و دلار دارد.

بیدآبادی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون حلقه لاستیک سواری و یک میلیون حلقه لاستیک سنگین توسط ۱۲ شرکت تولیدی داخلی به بازار عرضه شد اظهار کرد: با محدودیت‌های ایجاد شده برای واردات لاستیک عمده تقاضا با شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در بحث خرید لاستیک سنگین رانندگان با مراجعه به سامانه تایر و بر اساس پیمایش نسبت به ثبت درخواست لاستیک از عاملین مجاز در سامانه جامع تجارت اقدام و خرید کنند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یادآور شد: با توجه به فراوانی عاملین توزیع محصولات عرضه شده همچنین رقابت قیمتی، مشکلی در این زمینه وجود ندارد و قیمت‌ها نیز با رقابت ایجاد شده پایین‌تر از نرخ مصوب است.

وی با اشاره به اینکه راننده پس از انتخاب عامل، نوع و برند لاستیک حواله صادره را تحویل فروشنده می‌دهد بیان کرد: مراحل بعدی انتخاب و تحویل لاستیک با شرایط اعلامی است.

بیدآبادی به حوزه لاستیک سواری پرداخت و گفت: به علت تغییراتی که در نحوه عرضه لاستیک توسط وزارت صمت ایجاد شد و مقاومت‌هایی که تولیدکنندگان و عوامل توزیع ایجاد کردند مشکلاتی در سطح بازار در دی ماه و بهمن ماه سال پیش به وجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید و شروع به کار پلتفرم‌های معرفی شده مصادف با شرایط اسفند و افزایش تقاضا با وجود مسافرت‌های نوروزی بود که مانع از کاهش التهاب در سطح بازار شد ادامه داد: البته در سال جدید با افزایش عرضه در سطح بازار و شرایط اینترنتی بخشی از این چالش‌ها رفع شده است.

به گزارش فارس معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اضافه کرد: مصرف‌کنندگان می‌توانند سایت شرکت‌های تولید‌کننده را انتخاب، اقدام به سفارش لاستیک با نرخ مصوب و تحویل از عاملین معرفی شده اقدام کنند.

 

کدخبر: 892930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟