کمبود شدید فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش رکنا از همدان، محمدمهدی مجذوبی در نشست هم‌اندیشی هیات رئیسه دانشگاه و مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس کمبود شدید فضای آموزشی با وجود توسعه رشته مقاطع را از مسائل دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد و گفت: فضای فیزیکی به طور مطلوب توسعه نیافته و امید می‌رود کلنگ‌زنی دانشکده‌های بهداشت و توانبخشی به زودی انجام شود.

وی به تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی همدان و وجود هفت معاونت، ۱۲ دانشکده، ۲۰ بیمارستان، ۱۰ کلینیک ویژه و ... مرکز و پایگاه سلامت برخورداری از ۱۴ هزار نفر پرسنل، ۷ هزار دانشجو و ۵۰۱ دانشجوی خارجی اشاره کرد و گفت: استان همدان از ظرفیت خوبی در زمینه جذب و آموزش دانشجویان خارجی برخوردار است.

رییس دانشگاه با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو رتبه ۶ کشور بین ۱۹ دانشگاه سطح یک کسب شده، وجود ۲۶۵ داروخانه، ۴ کارخانه دارویی و ۳۴۰ تعداد واحدهای تولیدی غذایی، آرایشی و بهداشتی را از ظرفیت‌های حوزه غذا و دارو دانست.

وی با تاکید بر اولویت‌دار بودن موضوع تولید دارو در استان توضیحاتی در مورد توافق با سرمایه گذار با حضور معاون استاندار و تامین زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی به منظور تولید دارو ارائه کرد و گفت: با پایان یافتن طرح توجیهی اتفاقات خوبی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

دکتر مجذوبی یادآور شد که در حوزه درمان حدود ۳ هزار تخت فعال در استان همدان وجود دارد و برنامه‌ریزی برای بهبود شاخص نسبت تخت به جمعیت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و ۸۴ دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱ صد در صد دانشجویان در فضای خوابگاهی پوشش داده شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از 14 مورد پروژه عمرانی و خاتمه‌یافته دانشگاه نام برد و خاطر‌نشان کرد: این پروژه‌ها با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شدند.

وی پروژه‌های جاری دانشگاه علوم پزشکی همدان را شامل بیمارستان اکباتان، توسعه ساختمان غذا و دارو، احداث کتابخانه مرکزی رفع کننده مشکل فضای آموزشی و کلاس‌های آموزشی، احداث سردخانه واکسن، احداث خوابگاه ریحانه ۲، بیمارستان جوراب، اورژانس بیمارستان مهر ملایر، بیمارستان رزن، انبار داروی کبودراهنگ، بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) همدان و مرکز جامع سرطان عنوان کرد.

دکتر مجذوبی، نقش معاونت بهداشتی دانشگاه در سطح کشور را برجسته خواند و از موفقیتهایی همچون کسب رتبه برتر در واکسیناسیون مادران باردار و تعیین تکلیف پسماندهای شیمیایی به عنوان اتفاقاتی ارزشمند یاد کرد.

وی از کسب موافقت کلی وزارت متبوع برای تاسیس پارک علم و فناوری خبر داد و خاطر‌نشان کرد که در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه اقدامات خوبی انجام شده که در ۱۴۰۲ نتیجه آن مشخص می‌شود.

رییس دانشگاه کسب رتبه برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی را از دستاوردهای دانشگاه خواند.

وی با یادآوری بهره‌برداری و افتتاح ۲۰ واحد خوابگاه متاهلین گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌تواند از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه ساخت و تامین خوابگاه متاهلین باشد.

دکتر مجذوبی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه در حوزه ملی به ویژه در حوزه آموزش، رفع مسئله قطب بندی دانشگاه ها را نیازمند مذاکرات نمایندگان مجلس دانست.

وی ارائه و ثبت خدمات حمایتی به بیماران خاص و صعب‌العلاج استان همدان با حمایت دکتر حاجی‌بابایی ‌‌‌‌و همراهی دانشگاه و بیمه سلامت را از اتفاقات بااهمیت خواند.

بهره‌برداری از ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه، تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، خرید دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس بیمارستان علیمرادیان نهاوند، خرید دستگاه دزیمتری مرکز جامع سرطان در راستای راه‌اندازی خدمات پرتودرمانی دولتی، تجهیز بیمارستان دندانپزشکی پورسینا، احداث و تجهیز بخش همودیالیز بیمارستان آیت الله قدوسی شهرستان نهاوند، احداث بخش اطفال و ال دی آر بیمارستان علیمرادیان نهاوند و کسب امتیاز برتر 100 در برنامه عملیاتی وزارتی در سالهای 1400 و 1401 در طب ایرانی و مکمل از دیگر اقدامات شاخص اشاره شده توسط دکتر مجذوبی بود.

 

کدخبر: 882217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟