پویش مردمی «کودکان سایبری» در همدان آغاز شد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز شنبه اظهار داشت: این پویش با شعار « پلیس فتا ، حامی کودکان در فضای مجازی» در ۲ محور « کودکان سایبری ، فرزند پروری دیجیتال» و «کودکان سایبری، حریم خصوصی» برگزار می شود.

وی برنامه های پیش بینی شده برای این پویش را شامل برگزاری ۲ مسابقه و یک آزمون در بستر شاد عنوان کرد و افزود: مسابقه نقاشی و مسابقه کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان با اعطا جوایز ارزنده در نظر گرفته شده است همچنین آزمون سنجش میزان آشنایی والدین با برخی مفاهیم فرزندپروری در عصر دیجیتال یا همان والدگری برگزار می شود.

رییس پلیس فتا استان همدان از خانواده‌ها خواست با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری به آدرس cyberpolice.ir/cyberkids و دنبال کردن محتوای آموزشی در خصوص حضور کودکان در فضای مجازی با هشتگ کودکان_سایبری به راهکارها و اقدامات مؤثر به منظور حفاظت از کودکان خود در فضای مجازی دست یابند.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: والدین می‌توانند گزارش موارد مشکوک در فضای مجازی را به سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران پلیس فتا در میان بگذارند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: کافی نبودن شناخت خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و به کار نگرفتن راهکارهای ایمن، باعث بروز آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان شده بنابراین والدین برای بهره مندی فرزندانشان از فرصت‌های فضای مجازی باید دانش سایبری خود را ارتقا داده و همراه کودکان خود باشند.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه یکی از رویکردهای پلیس فتا آگاهی بخشی و ارتقای سواد فضای مجازی است. یادآور شد: شناخت درست فضای مجازی، مواجهه منطقی و آگاهی بخشی عمومی در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم سایبری برای خانواده‌ها امری ضروری است.

 

کدخبر: 861002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟