ایمنی راه‌های ملایر در آستانه جشنواره مبل و منبت ارتقا یافت

به گزارش رکنا از همدان، هاشم اسکندریان  اظهار داشت: با اقدامات به هنگام و موثر راهداری در سه ماهه ابتدای امسال، آمار تصادفات فوتی و جرحی در این شهرستان به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی راه‌های این شهرستان همزمان با شروع سفرهای تابستانی و جشنواره مبلمان منبت انجام شده است، افزود: در این راستا ۹ مجتمع خدماتی، رفاهی بین‌راهی در حوزه استحفاطی این شهرستان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مسافران را دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر بیان کرد: بزودی نیز مجتمع خدماتی ارگ در یکی از ورودی‌های این شهرستان افتتاح می‌شود که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسکندریان با اشاره به ۱۵ مورد بازدید کمیته‌ای از مجتمع‌های بین راهی، ادامه داد: مجتمع‌های خدماتی نقش مهمی در زمان ماندگاری مسافر در ملایر ایفا می‌کنند که در همین رابطه و برای رفاه حال مسافران، تمامی محورهای مواصلاتی در این شهرستان از مجتمع‌های خدماتی برخوردارند.

وی گفت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای، یک‌هزار و ۵۰۰ تُن آسفالت برای لکه‌گیری محورهای ارتباطی این شهرستان استفاده و رنگ‌آمیزی سه هزار متر از نیوجرسی‌های ورودی شهر رنگ‌آمیزی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر رنگ‌آمیزی یک‌هزار و ۵۰۰ متر گاردریل، ۱۰ فقره رنگ‌آمیزی سرعتگاه محورها، نصب یک دستگاه ترانس روشنایی در مسیر روستای کرکان و تعمیر و روشن کردن مجدد سیستم روشنایی ۳۰۰ پایه در محورهای این شهرستان را از دیگر اقدامات در آستانه جشنواره مبلمان منبت و سفرهای تابستانی برشمرد.

 

نصب ۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای ملایر

اسکندریان بیان کرد: ۲۳ دستگاه ترانس برای جلوگیری از سرقت ایمن‌سازی و ۲ هزار و ۵۰۰ متر نیوجرسی در نقاط حادثه‌خیز این شهرستان نصب شد.

وی همچنین از دیگر اقدامات به ایجاد یک فقره دور برگردان جدید در زاغه، تعدیل شیب شیروانی و پاکسازی حریم به میزان ۳۰۰ کیلومتر، ۱۰۵ مورد مسدودسازی راه‌های غیرمجاز، ۲۵ مورد ایمن‌سازی تقاطع‌ها و پیچ، تعمیر ۱۵۰ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده و نصب ۳۵۰ عدد شبرنگ روی پایه گاردریل و پایه چراغ‌ها اشاره کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر افزود: در این مدت شستشوی یک‌هزار و ۵۰۰ عدد علایم، پاکسازی ۱۸ کیلومتر کنار نیوجرسی‌ها، شن‌ریزی و رگلاژ و تسطیح کندرو روستای حاجی‌آباد به میزان ۱۵ هزار مترمربع و نصب ۱۲۰ عدد استوانه ترافیکی جهت آشکارسازی دماغه‌ها و هدایت ترافیک در تقاطع‌ها انجام شد.

اسکندریان با اشاره به استقبال خوب مسافران و گردشگران از جشنواره مبلمان منبت و سفر به جهان شهر ملایر، اظهار داشت: در این راستا و برای رفاه حال مسافران، ۶۰ فقره از پارکینگ‌ها پاکسازی و ۸۰۰ دستگاه ناوگان بار و مسافر کنترل شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این اقدامات، ۶ دستگاه جدید دروبین‌ ثبت تخلف در محورهای ارتباطی این شهرستان نصب و ۱۲ دستگاه از دوربین‌های ثبت تخلف حوزه استحفاظی ملایر به روز شد.

اسکندریان از هموطنان و مسافران به ویژه رانندگان درخواست کرد: با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و سعه‌صدر بیشتر در رانندگی، حافظ جان و مال خود و دیگر هموطنان خود باشند تا شاهد سفری خوش و خاطره‌انگیز در طول سفرهای تابستانی و جشنواره مبلمان منبت به این شهرستان باشیم.

 

کدخبر: 903727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟