برترین‌های جشنواره شعر " شهر خدا " تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ویژگی بارز این جشنواره را استقبال نوجوانان و استعداد‌های جوان اعلام کرد و گفت: جشنواره شعر شهر خدا به یاد آزادسازی خرمشهر عزیز، هر سال در موضوعات متنوعی برگزار می‌شود و این آئین به ادبیات و شعر اختصاص داشت و احترام به سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز از هدف‌های آن بود.

وی از ورود بیش از ۵۰ شعر در گروه سنی نوجوانان و بیش از یکصد شعر از سنین جوان و بالاتر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: در پس جمله امام راحل یعنی " خرمشهر را خدا آزاد کرد" معنی و محتوای عمیقی نهفته است و افراد بی اعتقاد به معنویات نیز به آمیخته بودن نام خرمشهر با غیرت و تعصب دینی و ملی معترف هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به وجود نظر و عنایت الهی در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: خونین شهر به بهای خون شهدا آزاد شد و اکنون سرودن از دل و جان درباره آن، ذوق و عنایت خاصی می‌طلبد و نصیب هر شخص نمی‌شود.

در ادامه این جشنواره، تنی چند از شاعران درباره خرمشهر و حماسه رزمندگان ایران در آزادسازی آن شعر خواندند و سپس از برترین شاعران جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

برگزیدگان شعر نوجوان این جشنواره به ترتیب اولویت نرجس احمدی، فاطمه شیخی و اسما عالی و برترین‌های بخش فارسی سنین بالای نوجوان نیز به ترتیب امیرحسین زارعیان، احسان محمدی و موسی فتحی معرفی شدند.

همچنین برترین شاعران بخش ترکی سنین بالای نوجوان نیز به ترتیب میلاد فتحی، احمد فرید و لیلا معصوم زاده معرفی شدند.

 

کدخبر: 795808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟