برگزاری جشنواره فیلم شهر/ 5 بزرگداشت در جشنواره فیلم شهر

به گزارش رکنا، نشست رسانه‌ای هشتمین جشنواره فیلم شهر صبح امروز با حضور مجید اکبرشاهی (دبیر جشنواره)، مجتبی احمدی (مدیر روابط عمومی) و بهرام عظیمی، محمدرضا خردمندان و عباس رافعی (اعضای هیئت انتخاب) در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست تیزر جشنواره رونمایی شد و سپس با حضور دبیر جشنواره و اعضای هیئت انتخاب از پنج پوستر بزرگداشت‌های این دوره از جشنواره رونمایی شد.

مجید اکبرشاهی دبیر جشنواره در ابتدای این نشست اظهار داشت: ۳۶۳۹ اثر در بخش‌های گوناگون دریافت کرده‌ایم که از ۱۱۲ کشور به این جشنواره رسیده‌اند و در بین این کشورهای هند با ۳۳۶ اثر، برزیل با ۱۲۷ اثر و ترکیه با ۱۱۲ اثر سه کشوری هستند که بیشترین فیلم را به این رویداد ارسال کرده‌اند.

بزرگداشت جعفر دهقان

وی در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره ۵ بزرگداشت داریم. بزرگداشت چهره‌هایی چون فاطمه گودرزی ، جعفر دهقان و عبدالرضا اکبری به دلیل چندین دهه فعالیت در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر صورت می‌گیرد. همچنین از امیرمسعود استاد حسین به دلیل خدمات شهری تهران و دکتر وریجی ریاست درمانگاه منطقه بیست و یک به عنوان نماینده خانواده مدافعان سلامت تقدیر خواهد شد.

اکبرشاهی ادامه داد: امسال ۵۳ جایزه به هنرمندان برگزیده اهدا خواهد شد و برگزیدگان بخش‌های مسابقه محله، تبلیغات و سریال‌های نمایش خانگی در مراسم افتتاحیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و باقی جوایز در مراسم اختتامیه اهدا می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره فیلم شهر تأکید کرد: علاوه بر بخش مسابقه بخش کارگاه‌های آموزشی کارگردانی با ولادیمیر بلاژوفسکی از کشور مقدونیه برگزار خواهد شد.

اکبرشاهی در ادامه درباره فیلم‌هایی که برای اولین بار در این جشنواره نمایش داده می‌شوند، گفت: ۲ فیلم «ایمو» و «پروا» اولین حضور در جشنواره را دارند و برای اولین بار نمایش داده می‌شوند. علاوه بر آن فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «دسته دختران» و «شب طلایی» نیز نمایش داده می‌شوند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: افتتاحیه از شب عید غدیر ساعت ۸ شب در سینما ملت برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره چهار سالن پردیس ملت روزانه با ظرفیت ۷۲۰ صندلی و ۱۵ سانس در مجموع با ۹۰ سانس به‌صورت رایگان میزبان مخاطبان خواهد بود.

6 میلیارد تومان بودجه 

اکبرشاهی در پاسخ به پرسشی درباره بودجه جشنواره گفت: درخواست ما برای بودجه این جشنواره ۱۰ میلیارد تومان بود اما در نهایت با ۶ میلیارد تومان موافقت شد که در قیاس با دوره‌های قبلی این رویداد و با توجه به تورم قطعاً شاهد کاهش میزان بودجه در برگزاری این جشنواره خواهیم بود و سعی ما بر این است که با نصف بودجه تعیین شده جشنواره را برگزار کنیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟