پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان با اعتبار بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد  / اقدامات یکسال اخیر در تخت فولاد برابر هفت سال قبل است

به گزارش رکنا از اصفهان؛  علی قاسم‌زاده اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد از آن را برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم.

شهردار اصفهان با تاکید بر ضرورت شتاب در اجرای پروژه‌های عمرانی ادامه داد: پروژه‌های امسال در قالب چهار دسته بر مبنای چهار بازه زمانی سه ماهه تقسیم‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم امسال ۱۱۱۳ پروژه تعریف شده را به شکل حداکثری اجرا کنیم که این پروژه‌ها در چهار بسته در طول سال تقسیم شده است و در حال حاضر شاهد اجرا و آغاز به‌کار پروژه‌های سبد سه ماهه اول سال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری، روزانه باید ۶۰۰ میلیارد تومان کسب درآمد کنیم تا بتوانیم ۱۱۱۳ پروژه را اجرا کنیم که کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

اقدامات یکسال اخیر در تخت فولاد برابر هفت سال قبل است

 در ادامه نیز رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با شاره به اینکه  در دوره ششم مدیریت شهری، فعالیت‌هایی که در مجموعه تخت فولاد طی یک سال اخیر انجام شده، برابر با هفت سال گذشته است گفت:در این راستا بیشتر تکیه‌ها با برگزاری رویدادها رونق گرفته است.

  رسول میرباقری، با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد یعنی بیشترین بودجه و فعالیت شهرداری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص داده شده است، گفت: هر ماه در شورا رشد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه‌های شاخص را رصد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از فعالیت عمرانی شهرداری به رینگ چهارم اختصاص یافته که در کاهش آلودگی و ترافیک شهر تأثیرگذار است، هر چند که احداث رینگ چهارم را مانند رینگ‌های اول تا سوم که در مرکز شهر قرار داشت، کمتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ماه در شورا رشد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های شاخص را رصد می‌کنیم و در صورت لزوم ورود خواهیم کرد، افزود: بهترین فرصت خدمت مدیریت شهری امسال و سال آینده است، در واقع باید کارها را در این مدت که بهار خدمت محسوب می‌شود، پیش ببریم.

حلقه حفاظتی اصفهان با شتاب در حال تکمیل است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر، پروژه حلقه حفاظتی (ترافیکی) شهر با شتاب در حال تکمیل است.

اصغر کشاورز راد ادامه داد: طول این پروژه در مجموع ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و ۱۰ کیلومتر از آن هم در منطقه ۶ قرار دارد.احداث این بخش از پروژه با حدود سه هزار و ۱۰۰ متر طول و با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه حدود هشت ماه زمان نیاز است و پس از اجرا، ادامه آن به سمت سپاهانشهر و پُل راهداران عملیاتی خواهد شد.

کشاورز اضافه کرد: همچنین اولویت بعدی شهرداری در پروژه حلقه حفاظتی، تکمیل آن از تقاطع غیرهمسطح ذوب‌آهن به سمت شهر ابریشم واقع در جنوب غربی اصفهان است که پس از آزادسازی اراضی توسط ارتش، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کیلومتر ۲.۵ تا چهارم رینگ حفاظتی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: عملیات آزادسازی و اجرایی کیلومتر ۴۰۰ که در منطقه ۱۵ واقع شده است تا کیلومتر ۲.۵ نیز در شش ماهه نخست سال جاری به‌صورت همزمان انجام می‌شود.

بیشتر طرح های بافت فرسوده تا پایان سال تمام میشود

همچنین معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: برای سالجاری ۴۵ پروژه با محوریت بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر در نظر گرفته شده است که ۲۵ پروژه از این تعداد در سه ماه اخیر آغاز شده است و تا پایان سال عملیات اجرایی بیشتر آنها تکمیل می‌شود.

وحید مهدویان با اشاره به اهمیت ارتقای وضعیت محلات کم برخوردار گفت: توجه به و رسیدگی به محلات بعنوان نمادهای هویتی شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: پروژه‌هایی در شهرداری به صورت جدی در محلات بافت تاریخی و فرسوده آغاز شده یا در دست انجام است، امروز نیز در منطقه شش شاهد آغاز این پروژه‌ها بودیم.

مهدویان با تاکید بر اینکه پروژه‌های بازآفرینی در شهر اصفهان و توجه به بافت فرسوده و محلات کم‌برخوردار از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: در این راستا پروژه‌هایی در ابعاد یک تا ۱۳ هکتار در هر منطقه تعریف شده که سه مورد از آن به مرحله نهایی تصویب رسیده است و اگر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد، عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

  پروژه سنگ‌فرش مقابل گلستان شهدا

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیزبا بیان اینکه در حال تکمیل پازل‌های مختلف محور گردشگری تخت فولاد هستیم، گفت: کف‌سازی و بدنه‌سازی تکیه بابا رکن الدین به سمت خیابان فیض به‌‎طول ۲۵۰ متر و مساحت بیش از هزار متر مربع به‌صورت سنگ فرش با اعتبار پنج میلیارد تومان در حال اجرا است.

محمدعلی ایزدخواستی،  با اشاره به پروژه آرام‌سازی و بهسازی گذر شمالی خیابان روبه‌روی گلستان شهدا تصریح کرد: با توجه به تردد زیاد خودروهای عبوری مقابل گلستان شهدا و رویداد محور بودن این فضای معنوی، پروژه سنگ‌فرش مقابل گلستان شهدا برای آرام‌سازی این محور در دستور کار قرار گرفت، همچنین با توجه به تردد خودروها، زیرسازی بتنی صورت گرفته و با اقداماتی ساماندهی دفع آب‌های سطحی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه گذر عابر پیاده هوشمند برای نخستین‌بار در این محل به صورت پایلوت انجام خواهد شد، گفت: طول این پروژه ۳۰۰ متر و به‌مساحت سه هزار متر است که به شکل تمام سنگ انجام خواهد شد.

ایزدخواستی با بیان اینکه طراحی سنگ آستانه ورود به گلستان شهدا با رنگ‌های قرمز متناسب با سنگ‌های رنگ قرمز داخل محیط گلستان شهدا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اعتبار این پروژه ۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که ظرف دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان با اعتبار بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان

همچنین رئیس اداره عمران منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: طول حلقه چهارم حفاظتی ترافیک شهری ۷۸ کیلومتر است که بیش از ۱۰ کیلومتر آن در محدوده منطقه شش قرار دارد و امروز عملیات اجرایی این رینگ به‌طول ۳۸۰۰ متر از تقاطع اشکاوند به سمت بزرگراه شهید دستجردی با ارزش و اعتبار ۶۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود. با توجه به اینکه در این محدوده آزادسازی نداریم، به‌طور حتم عملیات اجرایاین پروژه به سرعت انجام خواهد شد.

  ناصر کریمی درباره  کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان با اعتبار بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی مسجد شهید کشوری به مساحت ۸۵۰ متر مربع در دو طبقه آغاز می‌شود، لذا امیدواریم تا پایان سال احداث آن به اتمام برسد.

وی افزود: امروز در کنار مسجد شهید کشوری، عملیات نازک‌کاری فضای فرهنگی ورزشی مجموعه شهید کشوری در پنج طبقه و با مساحت بیش از ۳۲۰۰ متر مربع آغاز می‌شود که قرار است تا پایان سال نیز تکمیل شود؛ از ۳۲۰۰ متر مربع مساحت مجموعه فرهنگی شهید کشوری، ۵۰۰ متر مربع آن برای سالن ورزشی و ۲۸۰۰ متر مربع زیربنا برای فضاهای فرهنگی و فرهنگسرا در نظر گرفته شده است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 900872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟