گیلان میزبان مسابقات موج سواری در سطح بین الملل خواهد بود

به گزارش رکنا از گیلان، امین جلایی رئیس هیئت ورزش های دریایی و ساحلی گیلان با اشاره به کمک و مشارکت دستگاه های اجرایی استان در برگزاری هر چه بهتر نخستین جشنواره ورزش های دریایی و ساحلی شمال کشور گفت : در این همایش 5 کمیته از کمیته های دریایی و ساحلی استان گیلان از جمله کمیته جت اسکی، جت بوت، موج سواری، اسکی روی آب، قایق های تندرو و در نهایت کمیته ماهیگیری استان در این جشنواره حاضر شدند.

وی ارزش تجهیزات شرکت کننده در این جشنواره را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه کمیته ماهیگیری هیات ورزشهای دریایی جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهد و رشته مهیج و پرطرفداری در استان گیلان محسوب می شود به زودی شاهد رویدادی با عنوان ماهیگیری خانوادگی در استخر لاهیجان خواهیم بود. ‌

ایشان با اشاره به نوپا بودن و گذشت 6 ماه از فعالیت کمیته ورزش های ساحلی و دریایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: عمر این کمبته در استان گیلان کمتر از 3 ماه است و با توجه به این مدت کوتاه عملا هیچ رویدادی تاکنون توسط هیئت های ورزشی کل کشور برگزار نشده و گیلان به عنوان اولین استان در شمال کشور و استان پایلوت برگزار کننده، نخستین جشنواره ورزش های دریایی و ساحلی است و به زودی نیز کمیته پاراسل که یکی از ورزش های پر طرفدار در کشور است به این مجموعه اضافه خواهد شد.

جلائی همچنین وجود عمده فعالیت های دریایی استان در بندر انزلی، وجود ظرفیت دریا و کیلو متر بیشتر دریایی را مهم ترین دلیل برای انتخاب انزلی به عنوان محل برگزاری این جشنواره عنوان کرد .

وی با شناور خواندن جمعیت ورزش های دریایی در استان بیان کرد : 5 کمیته ی فعال ورزش ساحلی و دریایی در استان گیلان بیش از 60 هزار نفر جمعیت را در بر میگیرد.

رئیس هیئت ورزش های دریایی استان گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشور های حوزه دریای خزر گفت : در آینده مسابقاتی با محوریت گیلان برگزار خواهد شد و ما به دنبال میزبانی رشته هایی همچون موج سواری در سطح ملی و بی المللی هستیم .

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 899100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟