تشریح پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو شهرستان نجف آباد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد درباره کلیت پروژه و شروع عملیات آن گفت: مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار عملیات عمرانی این پروژه در  آبان ماه 1400 همزمان با اولین سفر استاندار اصفهان با اعتباری 1300 میلیارد از ردیف بودجه ملی برگزار و مقرر شد در مدت 18 ماه پروژه عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

عبدالرسول امامی محل احداث تقاطع و میدان شهدای دانشجو را یکی از  ۱۰۶ نقطه پرحادثه استان اصفهان و از بزرگترین پروژه های ترافیکی شهرستان دانست که به دلیل موقعیت قرار گیری این نقطه در مسیر ترانزیت کشوری و تداخل آن با ورودی شهر نجف آباد و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین مطالبات مردمی در دهه اخیر بوده که هدف از ایجاد آن، حذف این نقطه حادثه‌خیز  و تفکیک ترافیک سنگین و سبک محورهای شمالی و مبادی ورودی شهر نجف آباد تعیین شد.

 امامی افزود این پروژه مشارکتی با انعقاد قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شهرداری نجف آباد شروع و سهم شهرداری نجف آباد آزادسازی و جابجایی تأسیسات در مسیر با اعتباری در حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال 1400 تعیین و دستور کار وزارت راه نیز خاکبرداری، اجرای پل های غیر همسطح، بتن ریزی، آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی لحاظ شد.

مهندس امامی تعارض لوله آب، فیبر نوری در حاشیه غربی و شمالی پروژه و وجود خطوط انتقال ۲۰ کیلو ولت برق فشار قوی را از مهمترین موانع پیشرفت پروژه دانست که با اقدام جهادی و خدمت مدیریت شهری نجف آباد موارد مذکور به سرعت مرتفع گردید. آزادسازی و جابجایی تأسیسات گاز و برق، انتقال خط 1200میلی‌متر آب اصلی شهرستان و شبکه 20 کیلو ولت برق، شمع کوبی، بتن ریزی و اجرای خاکبرداری لازم از مهمترین اقدامات انجام شده  که با هزینه ای بالغ بر  110 میلیارد ریال محقق شده است.

شهردار نجف آباد از موقعیت مهم و خطیر پروژه با ترددهای داخل شهر و بخش قابل توجهی از ترددهای بین استانی و کانال عبوری ترانزیت کشوری، مجاورت با دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با تردد دائمی چند ده هزار دانشجو، ترافیک سنگین و سبک محورهای مواصلاتی، قرارگیری در یکی از مبادی مهم ورودی شهر و مسیر دسترسی کمربندی شمالی و.. به عنوان بزرگترین مخاطرات بالقوه پروژه حاضر یاد کرد و  توجیه پیمانکار پروژه مبنی بر عدم تأمین مالی و در نتیجه روند بسیار کند انجام تعهدات دلیلی غیرقابل قبول دانست.

امامی در پایان ضمن اعلام این نکته که به دلیل وجود سبقه عمرانی درخشان در کارنامه شهرداری نجف آباد، اهمال های صورت گرفته از طرف پیمانکار مشارکت کننده در منظر اجتماعی به حساب مدیریت شهری گذاشته می شود، ضمن  ترغیب شهروندان به انجام امر مهم مطالبه گری در راستای تحقق تعهدات طرف قرارداد از مسئولین مربوطه ابراز امیدواری کرد روند انجام باقیمانده اقدامات روندی سریع تر به خود گرفته و به زودی شاهد رفع مشکلات موجود و افتتاح پروژه باشیم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 899072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟