بازی دراز و ظرفیت گردشگری که به آن بی توجهی شد/ آقایان مسئول، کرمانشاه را دریابید !

به گزارش رکنا از کرمانشاه، گردشگری ، امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان است و نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می کند. از زمان ورود یک گردشگر، او برای تامین غذا و اقامت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه ها باید هزینه کند. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می کند. هر چه تعداد گردشگران بیشتری به کشوری وارد شوند، مشاغل بیشتری ایجاد می شود و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوانی دارند، بسیار مهم است.

گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارد و بودن گردشگران بسیار در یک کشور، از بودن امنیت در آن حکایت دارد. رونق گردشگری بین کشورهای همسایه، ثبات منطقه ای به همراه دارد و در یک فرآیند کلی تر به ثبات تمام جهان می انجامد. گردشگری از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز مهم است زیرا جوامع و کشورهای میزبان می توانند از طریق گردشگران به ترویج زبان، فرهنگ و رسوم اجتماعی شان بپردازند.

استان کرمانشاه با دارا بودن طبیعت بکر و دست نخورده و صدها اثر تاریخی ثبت شده ملی و جهانی، یکی از استان های گردشگر پذیر ایران است که می تواند در کشور و حتی جهان حرف برای گفتن داشته باشد که البته نیازمند توجه، برنامه ریزی و توان برای اجرای آن است.

دکتر محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دی ماه سال 1401 بعنوان والی کرمانشاه منصوب شد، از آن تاریخ تاکنون موضوع گردشگری یکی از کلیدواژه های مهم و مورد تاکید ایشان بوده است. موضوعی که اگر مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد، می تواند در کاهش رتبه بیکاری و رشد اقتصادی کرمانشاه نقش ایفا کند.

مورخ 14 و 15 اردیبهشت ماه، مراسم سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، بنابر اعلام مسئولین و متولیان برگزاری، بیش از 40 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند که حدود 30 هزار نفر از آنان غیربومی و از دیگر استان ها در قالب کاروان راهیان نور به کرمانشاه سفر کرده بودند.

این مراسم درحالی طی دو روز و با حضور 40 هزار نفر برگزار شد، که می توانست با برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان، جدا از بعد معنوی و هدف اصلی، به برنامه ای برای تبلیغ گردشگری این استان تبدیل شود که متاسفانه خیلی راحت و بدون اجرای هیچ گونه برنامه ای از کنار آن گذشتند.

متاسفانه کرمانشاه با دارا بودن ظرفیت خوب گردشگری، به فراموشی سپرده شده است و مسئولیت این نهاد مهم در طی سال های اخیر برعهده افرادی بوده که تخصص لازم در این امر را نداشته اند و عمر مدیریت هر یک از آنان بین یک الی دو سال آنهم بصورت سرپرست بوده است؛ لازم است استاندار کرمانشاه باتوجه به تاکیداتی که در بحث گردشگری دارند، ابتدا شخصی خوش فکر، باتجربه، مدیر و مدبر را بعنوان مدیرکل این نهاد مهم به وزارت خانه متبوع معرفی کند و سپس با برنامه ریزی و همکاری دیگر نهادها، رونق گردشگری این دیار را مورد توجه قرار دهند تا بتوان از این صنعت مهم در بهبود وضعیت اقتصادی استان استفاده کرد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 891322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟