مدل انتصابات علوم پزشکی یاسوج براساس شایستگی بود/ هیچ انتقادی ندارم

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سعید جاودان سیرت امروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ هزار پزشک خانواده در شهرهای مختلف بالای ۲۰ هزار خانوار در حال اجرا است که اجرای این طرح در شهر گچساران همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. 

جاودان سیرت افزود: کاهش هزینه، ارتقاء کمیت و کیفیت سلامت جامعه، دسترسی عادلانه مردم به خدمات مراجع سلامت و خدمات سلامت از اهداف کلی است که در سطح استان اجرا می‌شود. 

وی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری است که بخش بزرگی از آن احیاء شده است. 

جاودان سیرت در خصوص جوانی جمعیت بیان کرد: مطابق آمار اولیه تعداد تولد فرزند در استان کاهش یافته و این یک زنگ خطر است که نیازمند تشویق و ترغیب به ازدواج و فرزندآوری هستیم. 

وی در خصوص جوانی جمعیت بیان کرد: مطابق آمار اولیه تعداد تولد فرزند در استان کاهش یافته و این یک زنگ خطر است که نیازمند تشویق و ترغیب به ازدواج و فرزندآوری هستیم. 

جاودان سیرت گفت: سلامت مسئله‌ای است که در وجود هر انسان باید وجود داشته باشد و در واقع انسان سالم؛ محور توسعه پایدار در شاخصه‌های مختلف است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: خدمات دندانپزشکی، مشاوره مامایی، ویزیت سرپایی، خدمات آزمایشگاهی و انجام مشاوره در مورد بیماری‌های مختلف از جمله خدمات در طرح پزشک خانواده است. 

وی در خصوص کمبود پزشک اظهار کرد: در بعضی از رشته‌ها  مثل متخصص بیهوشی در استان کمبود داریم و با وزارت بهداشت گفت و گو کردیم که قرار است تمهیداتی اندیشیده شود. 

مریم بردیده/کهگیلویه وبویراحمد

کدخبر: 889170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟