حضور در شورای شهر، فرصت مغتنمی در جهت توسعه شهر است

به گزارش رکنا ازقزوین،  غلامحسن اسلامی صدر با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که به ریاست علی فرمانی و با حضور مهدی صباغی شهردار و مدیران شهری برگزار شد، روز شوراها را تبریک گفت. 

photo_۲۰۲۳-۰۵-۰۱_۱۱-۳۹-۴۰

وی در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر نهادی مردمی است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در همان ابتدای انقلاب پس از استقرار حکومت مردمی، ۹ اردیبهشت ماه دستور تشکیل شورا را صادر کردند که بسرعت این نهاد تشکیل شد. 

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین افزود: شورای شهر در ساختار نظام اجتماعی کشور فرصت بی نظیری است چرا که اگر دولت، وزرا و استانداران بخواهند اقدامی انجام دهند باید فرایند طولانی قانونگذاری را طی کنند اما در شورا اجرای کار آسانتر است چرا که قوه قانونگذار و اجرایی در کنار هم قرار دارند و شاهد تسهیل قوانین هستیم. 

وی بیان کرد: اعضای شورای شهر و شهردار باید  فرصت حضور در مدیریت شهری را در جهت توسعه شهر مغتنم بدانند، مطلوب این است که در هر دوره شورا و شهردار،‌یک یادگار از آنها در شهر باقی بماند. 

اسلامی‌صدر تاکید کرد: یادگار می‌تواند پروژه عمرانی ماندگار مانند خیابان سپه باشد، علاوه بر پروژه عمرانی، یادگاری اصلی‌تر ساختار شهرداری است که باید همچنان پویا، شفاف و پاسخگو باشد؛یادگاری به جا مانده باید اقدام ماندگار و حسنه باشد اما در یک دوره مدیریت شهری، چند صد نیروی‌مازاد وارد شهرداری قزوین شد که همچنان بعد از گذشت سال‌ها به عنوان یادگاری سو از آن یاد می‌شود.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۳۰_۲۱-۴۴-۵۳

 

مشکلات شهر با شعار حل نمیشود باید عمل کرد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: امروز نباید شعار خدمت به مردم دهیم بلکه در عمل بایستی در مسیر گره گشایی از مشکلات همت کنیم و گام برداریم.

فرمانی افزود: شورا به عنوان تبلور حاکمیت مردمی بایستی در عمل پیگیر حل مشکلات و خدمت رسانی صادقانه به مردم باشد.

وی اضافه کرد: در اهمیت کار شوراها باید دقت نظر داشته باشیم و بتوانیم باری از دوش مردم برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: درسیاست گذاری و تصویب لوایح با شهردار همراهی می کنیم تا خدمت رسانی به مردم متوقف نشود.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 889095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟