ملت خواستار سلامت، مقابله با فساد و حرکت در مسیر بهسازی فرآیندهاست

به گزارش رکنا از قزوین ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز یکشنبه در همایش استانی گرامیداشت روز شورا اظهار داشت: همه آحادی که در فضای کنونی جامعه فرصت تصمیم گیری و تصمیم سازی دارند، این فرصت را از سوی ملت برای حرکت در پیشبرد اهداف کشور، حل مسائل مردم و تعالی جامعه، در اختیار گرفته اند و چنانچه اقدامی خلاف این عمل انجام شود، نقض غرضی در اجرای مصادیق است.

وی با بیان اینکه تمامی مدیران در ارکان حاکمیت به صورت مستقیم و غیر مستقیم برخواسته از خواست و اراده جامعه هستند که نشان دهنده تحقق اراده و خواست مردم است، افزود: پیام رای، خواست و اراده مردم در انتخابات گذشته به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده توجه به ۲ اصل اساسی است، اصولی که شامل توجه بیشتر به مردم و برطرف شدن مشکلات مردم و همچنین حساسیت در مبارزه با آلودگی و فساد در فضای اجرایی و عمومی کشور می شود و ملت خواستار سلامت، مقابله با فساد و حرکت در مسیر بهسازی فرآیند ها برای سلامت و شفافیت است. 

اعلایی گفت: در سطح استان آن چیزی که در فرآیند تصمیم گیری ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، موضوع سلامت می باشد و مجموعه مدیریتی استان به دنبال سلامت، شفافیت و تقابل با آلودگی است و در انتصابات و رفتارها همین موضوع را رعایت کرده است.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه بخشی از رسالت مجموعه مدیریتی استان نظارت بر عملکرد شوراهاست، اضافه کرد: سنجش سلامت در حوزه‌های مأموریتی و وفاداری به تقید به سلامت یکی از موضوعات مهم در نظارت بر عملکرد شوراهاست و مجموعه مدیریتی استان در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های قانونی هیئت حل اختلاف نیز استفاده خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شوراها باید تبدیل به نهاد معتمدتری برای خدمت رسانی به مردم بر محور عقلانیت و تدبیر شوند، اظهار داشت: فصل الخطاب تصمیمات در کشور قانون است و اینکه عده ای تصور کنند چون در منطقه ای انتخاب شده اند هر کاری می توانند کنند، درست نیست.

وی با بیان اینکه عهد مشترک تمامی مسئولان خدمت به مردم است، گفت: در مسیر خدمت به مردم اختلاف نظر ایرادی ندارد ولی اگر امور با لجاجت دنبال شود نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت و نباید با میدان دادن به سوء جریانات موضوعات را پیش برد، چراکه استان در این زمینه بسیار دقیق و جدی است. 

اعلایی با اشاره به انتخابات امسال افزود: شهرداری ها در زمینه انتخابات محدودیت دارند و اجازه تسهیل‌گری و حمایت از کاندیداهای انتخابات را ندارند و نظارت بر رفتار آنها توسط حوزه‌های مأموریتی در دستور کار قرار خواهد گرفت، چراکه در این دوره مجموعه مدیریتی استان در زمینه ورود شهرداران به موضوعات انتخاباتی به شدت حساس است و اگر شهرداری در حمایت از کاندیدا نقش آفرینی کند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. 

استاندار قزوین اضافه کرد: حسن برگزاری انتخابات یکی از سیاست های اصلی مجموعه مدیریتی استان است و سعی می شود این مقوله به بهترین شکل ممکن در استان اجرایی شود.

لیلابیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 888888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟