وزارت نیرو در استفاده از بانوان توانمند شاخص بوده

به گزارش رکنا از قزوین ، انسیه خزعلی روز یکشنبه در سفر به قزوین و پس از بازدید از نیروگاه شهید رجایی در جمع کارشناسان و همکاران زن شاغل درصنعت آب و برق اظهارداشت: بهره وری در حوزه انرژی بسیار مهم است و شاید تجمل گرایی موجب افزایش مصرف شده لذا بانوان در صورت تداوم و توسعه آموزش ها و فرهنگ سازی می توانند در مدیریت مصرف نقش آفرین باشند.

0d2b2168-d5ec-47c9-8ad2-7c696421f268

شده و امروز در بخش خانگی شاهد افزایش مصرف آب، برق و گاز هستیم و کسی به نحوه و هزینه تولید اهمیت نمی دهد و سختی تولید انرژی را نمی داند لذا شاهد مصرف بی رویه هستیم.

خزعلی بیان کرد: بهینه کردن مصرف نیازمند فرهنگ سازی است و اگر سختی کار تولید انرژی را با زبان هنر به مردم بگوییم و تاکید و توصیه های دینی در مصرف را یادآوری کنیم شاهد همراهی بیشتر مردم و بهینه شدن مصرف خواهیم بود.

وی یادآورشد: عبور از پیک تابستان و کاهش و قطع خاموشی ها از کارهای بزرگی است که در این دولت کنترل شد و از آسیبهای آن تا حد زیادی جلوگیری شده است.

وی گفت:  سال گذشته با همه دشواری ها، سالی بدون خاموشی را گذراندیم و امسال نیز انتظار داریم تا با افزایش سطح تولید انرژی، مانع کمبود برق و خاموشی در جامعه باشیم.

خزعلی با اشاره به عملکرد حوزه زنان در دولت سیزدهم، گفت: خوشبختانه دولت حاضر در حوزه زنان توانسته به بخش عمده‌ای از شعارهای حمایتی ‌اش عمل کند.

وی ادامه داد: با تمام عملکرد خوبی که در حوزه زنان وجود دارد این گله نیز وارد است که از زنان متخصص در حوزه های مختلف کمتر استفاده می‌شود هرچند قبول داریم که در برخی کارها با فیزیک بانوان ما همخوانی ندارد اما جامعه بانوان ما این انتظار را دارند که از وجود آنان نیز در هیات های مدیره نیز بکارگیری شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: جامعه امروزی نیازمند یک مدیریت ترکیبی است چرا که مدیریت زنان یا مردان به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها باشد و تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز استفاده از توانمندی‌های زنان در تصمیم گیری کلان است.

وی افزود:بانوان با آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اهمیت مدیریت مصرف برق می توانند نقش مهمی در مصرف بهینه حامل‌های انرژی ایفا کنند.

10287f69-2fcb-481b-bd15-8694edc703b9

مصرف سوخت گاز برای  نیروگاه منطقی تر است

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی بیان کرد: امروزه با سیاست های کشور مجبوریم از سوخت فسیلی هم در مقاطعی استفاده کنیم اما بدلیل تعهدی که به نسل های آینده داریم از مصرف سوخت پاک بویژه گاز بشدت استقبال می کنیم زیرا هم محیط زیست حفظ می شود و هم هزینه ها و بشدت کاهش می یابد.

موتابها در ادامه گفت: سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی داریم که اگر تعمیرات دوره ای انجام نشود نمی توانیم نیروگاه را سر پا نگهداریم.

وی افزود: با ۱۰۰ اقدام و ۳۰ فعالیت در مدیریت مصرف زمینه عبور از پیک را مهیا کردیم و در سال گذشته با ۹۸ درصد آمادگی همه نیازها تامین شد و بدون خاموشی در بخش خانگی و مدیریت در بخش صنعت از پیک عبور کردیم.

موتابها افزود: در پنج سال پیاپی توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم و امسال هم با برنامه ریزی مدون و همکاری بخش های خانگی، صنعت و کشاورزی امیدواریم به خوبی از پیک تابستان عبور کنیم.

وی اظهارداشت: با کمک مهندسان و کارشناسان داخلی امروز ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی با کمک شرکت های دانش بنیان در داخل تولید می شود و در مدت پنج سال گذشته با طراحی و ساخت ۷۲۴ هزار قطعه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان که باید برای خرید آنها درخارج هزینه می شد خوشبختانه صرفه جویی شده است.

وی گفت: در ساخت ترانس های کلاس F و ترانس های فشار قوی شاخص هستیم و قادریم در کشورهای دیگر هم نیروگاه بسازیم.

وی گفت: همچنین یک هزار مگاوات در نیروگاههای تجدیدپذیر و یک هزار مگاوات در نیروگاه اتمی تولید می شود که در حال حاضر ۱۳۴ نیروگاه و ۶۱۸ واحد نیروگاهی در کشور فعال است.

موتابها تصریح کرد: در کل نیروگاههای کشور ۳۶۰ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی برق تولید می شود که در خاور میانه رتبه اول و درجهان رتبه دوازدهم را داریم.

170338815

 

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 888814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟