کشاورزان و باغداران مراقب باشند / هشدار سطح نارنجی هواشناسی اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل،  سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با عنایت به پیش بینی بارندگی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در این استان و در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی به بخش کشاورزی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد ضمن اتخاذ تمهیدات لازم، به توصیه‌های فنی کارشناسان عمل کنند.

مصرف کود کلرو پتاسیم در مزارع، خودداری عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، انتقال دام از واحد‌های فرسوده و مستهلک، از توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی با باغداران، کشاورزان و دامداران استان است.

این سازمان به زنبورداران استان هم توصیه کرد ضمن عایق بندی و محافظت از کندوها، از استقرار آن در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

جهاد کشاورزی اردبیل به پرورش دهندگان ماهی استان هم توصیه کرد ضمن بازدید منظم از استخر‌های پرورش ماهی، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های آب ورودی و خروجی، جهت جلوگیری از ورود سیلاب و آب گل آلود به استخر‌ها و خسارت‌های ناشی از آن را جدی بگیرند.

این سازمان از کشاورزان خواسته است بعداز اتمام بارندگی، نسبت به مصرف قارچ کش‌های مناسب در مزارع با نظر کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شبکه‌های مراقبت اقدام کنند.

 

کدخبر: 884018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟