در سال جاری پروژه های شهر خورزوق محله‌محور تعریف شده است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ شهردار خورزوق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه سال ۴۰۱ شهرداری خورزوق حدود ۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که به صورت کامل محقق شد گفت: به واسطه افزایش سرانه فضای سبز نیاز به آبیاری و لوله‌کشی وجود داشت، از این رو اجرای شبکه لوله‌گذاری در سطح شهر حدود ۱۵ هزار متر طول اجرای شبکه لوله‌گذاری فضای سبز اجرا شد، همچنین کاشت درخت در سطح شهر تا پایان فروردین‌ماه تکمیل می‌شود، درسال جاری بیش از پنج هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته شده است.

سید فضل‌الله هاشمی، با بیان اینکه ۳۶ هزار مترمربع توسعه سطح فضای سبز صورت گرفته است، افزود: ۱۹ هکتار فضای سبز سرانه داخل شهر است که با کاشت ۳.۶ هکتار قطعات حدود ۲۰ درصد به این سرانه افزوده می‌شود.

وی افزود: پنج هزار مترمربع در سطح شهر پیاده‌روسازی انجام شده است، همچنین در راستای روشنایی‌ها و نوروپردازی‌ها مواردی مانند بلوار ولیعصر را پیگیری کردیم تا از حادثه خیز بودن و کم نور بودن معابر جلوگیری و خواسته شهروندان محقق شود.

هاشمی افزود: در شهر خورزوق درصد زیادی از سفره‌های قلمکار تولید و صادرات از این شهر تأمین می‌شود، از این رو سعی کردیم این نماد را در قسمت‌هایی از شهر به سمت سفره قلمکار ببریم که انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان باشد.

وی گفت: یک سری المان‌های نوری با ایده از طرح‌های سفره قلمکاری در ورودی شهر طراحی و در بته جقه‌ها نام خورزوق را طراحی کردیم، پرچم‌هایی در سطح شهر نیز با نماد سفره قلمکاری به اهتزاز درخواهد آمد تا هنر دستی شهر را نمایان و به شناساندن هرچه بیشتر این هنر کمک کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهر خورزوق، خاطرنشان کرد: در خصوص بافت فرسوده یا بافت ناکارآمد شهری از طریق مشاوره در حال برگزاری مناقصه هستیم، این در حالی است که بخشی از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری را در این راستا پیش‌بینی کردیم تا طرح بازآفرینی دراین راستا اجرا شود.

شهردار خورزوق گفت: به صورت تقریبی سه لکه بافت ناکارآمد در طرح تفصیلی خوروزق، اسلام‌آباد و دلیگان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به مسئله دفع آب‌های سطحی شهر، خاطرنشان کرد: در بارندگی اخیر یک سری نقاط سطح شهر با مشکل آب‌گرفتگی مواجه شد، اما توانستیم طرح دفع آب‌های سطحی شهر را عملیاتی کنیم، امیدواریم بر این اساس رفع مشکلات را در سطح شهر اولویت‌بندی کنیم تا سال‌های آتی با ین مشکلات مواجه نباشیم.   

پروژه های در حال اجرا در شهر خورزوق

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای آغاز پروژه‌های عمرانی را اجرای کردیم، افزود: سال جاری و سال ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم، پروژه‌ها را به صورت محله‌محور تعریف کنیم تا تمام محلات از پروژه‌های شهرداری بهره‌مند شوند.

شهردار خورزوق با بیان اینکه این شهر چهار محله خورزوق، اسلام‌آباد، دلیگان و سیمرغ دارد، تصریح کرد: سعی کردیم برای هر محله پروژه تعریف کنیم و در طول سال تمام پروژه‌ها را عملیاتی کنیم که بعضی از آن‌ها اجرایی شده و مابقی در حال اجرا هستند.مقرر شد سال ۱۴۰۲ نیز با رویکرد محله‌محوری اقدامات را پیش ببریم و پروژه‌ها را تعریف کنیم.

هاشمی با اشاره به پروژه‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری خورزوق، اضافه کرد: آسفالت معابر خاکی سطح شهر با مشکلاتی مواجه بود، از این رو اولویت با اجرای آسفالت برای معابر خاکی سطح شهر بود که توانستیم سال جاری حدود ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر اجرا کنیم. همچنین ۲۶ هزار مترمربع جدول‌گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

شهردار خورزوق ادامه داد: خیابان طباطبایی، حافظ، تختی، ادامه خیابان ولایت فقیه، معبر کانال آب جنب خیابان ولایت فقیه، فرهنگ، فردوسی آسفالت و زیرسازی شده است، همچنین محور آرامستان دلیگان به طول ۱۳۵۰ متر خیابان‌سازی شده و آسفالت آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های حاشیه خیابان در بلوار سردار سلیمانی اجرایی شده تا به لحاظ ترافیکی و ایمنی به این خیابان کمک کند، اضافه کرد: به واسطه خیابان‌هایی که در سطح شهر اجرا شد، سرانه فضای سبز شهر خورزوق افزایش یافت.

 زمین باغ بانوان شهر خورزوق تکمیل شده است

هاشمی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهر، افزود: زورخانه شهدای خورزوق (مجموعه فرهنگی شهید زارع) نیز در حال تکمیل است و امیدواریم در اردیبهشت‌ماه سال آینده این زورخانه را افتتاح کنیم و تقریباً تکمیل است.

وی افزود: محوطه‌سازی و زمین باغ بانوان شهر خورزوق تکمیل شده است اما بخش اداری آن تا اردیبهشت و خردادماه تکمیل خواهد شد، از این رو امیدواریم بهار و تابستان سال آینده بانوان از این باغ استفاده کنند.

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی، افزود: اقدامات لازم برای اسکان مسافران انجام شده است، همچنین کارگروه‌هایی تشکیل و جلساتی با فرماندار در محل شورای اسلامی شهر خورزوق برگزار کردیم.

هاشمی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش مدارسی را برای اسکان مسافران پیش‌بینی کردند زیرا به دلیل هم‌جواری خورزوق با اصفهان احتمال سرریز جمعیتی اسکان مسافران در شهر خورزوق وجود دارد از این رو تمهیداتی در این راستا اندیشیده شده است.  

بودجه سال آینده شهرداری خورزوق ۸۷ میلیارد تومان تصویب شد

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر خورزوق با بیان اینکه اولویت شهرداری شهر خورزوق، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر است افزود:بودجه سال آینده شهرداری به صورت محله‌محور و با توجه به نیازهای شهر خورزوق در نظر گرفته شده است.

 علی فتحی گفت: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری خورزوق نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است که با همت شهرداری این بودجه محقق خواهد شد.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شهر خورزوق به صورت کامل محقق شده که ناشی از زحمات مجموعه شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر خورزوق با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، تصریح کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۲ اواسط دی‌ماه توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال شد و جلسات گوناگون تخصصی با مجموعه شهرداری در این راستا برگزار شد.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای پروژه‌ها با معاونت عمران، درآمد، حسابداری و شهردار بررسی و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و در نهایت بودجه سال آینده شهرداری به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان تصویب شد که از این بودجه حدود ۳۱ درصد صرف هزینه‌های جاری و ۶۹ درصد صرف هزینه‌های عمرانی خواهد شد.

در پایان نشست بمناسبت  روز شهردار،رئیس و اعضای شورای شهر خورزوق از زحماتی که  شهردار در طول یکسال گذشته کشیده بودند تقدیر و تشکر نمودند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 878082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟