آغاز هدایت تحصیلی ۱۱هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد/ اساس مهارت آموزی رسیدن به اشتغال است

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛‌محمد جمالی آرند در جمع خبرنگاران از آغاز فرآیند تحصیلی ۱۱هزار دانش آموز پایه نهم متوسطه اول در استان خبر داد و اظهار کرد: باید متناسب با علاقه و استعداد و با نظر معلمان ،مشاوران و خانواده ها این دانش آموزان هدایت تحصیلی شوند.

جمالی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی در راستای شکوفایی دانش آموزان و مقدمه ای در عدالت آموزشی است افزود: یکی از عوامل افت تحصیلی در پایه دوازدهم عدم تناسب رشته تحصیلی با توانایی دانش آموز بوده است.

وی بیان کرد: عمده علاقه خانواده ها و دانش آموزان به سمت رشته تجربی است و به همین خاطر بیشترین افت تحصیلی را در این رشته داریم.

 محمد جمالی عنوان کرد: یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش از جمله سند تحول بنیادی مهارت آموزی دانش آموزان است و اساس مهارت آموزی رسیدن به اشتغال است.

وی ابراز کرد: امسال هنرستان های استان را به سمت تولیدی و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را توسعه داده ایم .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدارس نمونه در پرورش استعداد مؤثر هستند و به هیئت امنایی تبدیل شده است گفت: امیدواریم با کمک قانون بتوانیم مدارس نمونه متوسطه اول را احیاء کنیم.

وی افزود: یکی از موارد کیفیت بخشی به دروس متوسطه دوم بحث مسابقات علمی است که هزارو ۲۰۰نفر در مرحله استانی شرکت می کنند و نفرات برتر تجلیل خواهند شد.

جمالی اظهار کرد: در راستای تقویت بنیه دانش آموزان در ماه های اسفند و اردیبهشت سال تحصیلی جاری شبه امتحانات را داریم تا دانش آموزان بتوانند برای امتحانات پایان ترم آمادگی بالایی داشته باشند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 872832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟