در حوزه محیط زیست، استان لرستان جزء پیشگامان است

به گزارش رکنا از لرستان ، نوراله مرادی با اشاره به سفر به شهرستان بروجرد و روستای کپرجودکی گفت: معتقد هستم که در حوزه محیط زیست ، استان لرستان جز پیشگامان است.

وی افزود: یکی از کارهای فوق العاده ای که برای من خیلی جالب بود اقدام مردم این روستا و استفاده از پتانسیل زیست محیطی و محافظت  از لک لک های مهاجر بود به گونه‌ای که آنها را به عنوان سرمایه روستا تلقی کرده و برای آنها آشیانه های ساخته بودند و این کار باعث جذب توریست های داخلی و خارجی شده و مقدمات گردشگری و بازدید آنها را از این روستا فراهم کرده است.

معاون آموزش و مشارکت های سازمان محیط زیست افزود: در حوزه میراث فرهنگی لرستان جز استان های پیشرو است و پتانسیل بالایی دارد و لازم است زیرساخت های آن تقویت شود که به این منظور لازم است در استانی با این جذابیت و ویژگی ها حتماً هتل و اقامتگاه مناسب ساخته شود و صنعت بوم گردی در استان تقویت شود.

 وی با اشاره به استقبال خوب مردم از صنعت بوم گردی گفت: بخشی از اشتغال، هنر،خوراک و  پوشاک در فضای بوم گردی عرضه می شود و اقبال مردم هم به بوم گردی زیاد است.

دکتر مرادی با اشاره به مواهب طبیعی و خدادادی استان لرستان گفت: استان لرستان استانی کمتر شناخته شده اما پر پتانسیل است این استان به دلیل واقع شدن در زاگرس میانی و داشتن درختان و جنگل های بلوط که به عنوان ریه های تنفسی کشور نقش ایفا می کنند در حقیقت سد محکمی است برای کنترل و حرکت ریزگردها به سمت نواحی مرکزی کشور و به این منظور لازم است ضمن ایجاد اشتغال و حفظ میراث فرهنگی محیط زیست استان حفظ شود و برای آن برنامه داشته باشیم.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 864911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟