نیاز فوری گیلان به خون

به گزارش رکنا از گیلان، سخنگوی اداره کل انتقال خون استان گیلان گفت : اهدا کنندگان خون در گیلان در 11 ماه گذشته سال جاری 80هزار و 20واحد خون اهدا کردند.

  دکتر گیتی ایزدی پور مدیرپزشکی و سخنگوی اداره کل انتقال خون استان با بیان اینکه 93هزار و461 نفر در 11ماه گذشته سال جاری به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند گفت :از این افراد 80 هزار و 20 نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر گیتی ایزدی پورخاطرنشان شد : از مجموع اهداکنندگان در 11 ماه گذشته سال جاری 45هزار و 186 نفر مستمر و 22 هزارو942 نفر باسابقه بودند و هچنین 11 هزار و 892 نفر برای اولین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیاز مبرم به اهدای خون به ویژه نیاز به گروههای خونی o مثبت و منفی و A مثبت و منفی می باشد از مردم نوعدوست و همیشه در صحنه گیلان خواست تا در حرکتی دیگر برای کمک به بیماران نیازمند به خون در انتقال خون گیلان و پایگاههای انتقال خون در شهرستانها حضور یابند.

مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون گیلان اظهار کرد : خونی که هموطنان اهدا می‌ کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، تصادفات، عمل‌ های جراحی، سوختگی ‌ها و آسیب ‌دیدگان حوادث غیرمترقبه می‌ رسد.

دکتر ایزدی پور یاد آورشد : اهداکننده مستمر ، اهداکننده ای است که فاصله زمانی بین دو اهدای وی کمتر از 12 ماه باشد . به تمام اهداکنندگان خون علی الخصوص اهداکنندگان مستمر که اهدای خون را جزء وظیفه انسان دوستانه و اجتماعی خود لحاظ می کنند افتخار می کنیم و در سال جدید برایشان سلامتی ، شادمانی و بهروزی آرزومندم.

شایان ذکر است : با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است و چون تهیه فرآورده‌ هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است، از عموم هم استانی های عزیز دعوت می‌ شود تا با اهدای خون خویش در تمامی ایام ، زندگی را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

گیلان به علت گردشگر پذیربودن ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق ، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

در ضمن اهداکنندگان گرامی برای صرفه جویی در وقت می توانند ابتدا در سایت سازمان انتقال خون ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

 برای ثبت نام در نوبت دهی اینترنتی نیز به سایت سازمان انتقال خون به آدرسhttp://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti4 مراجعه نمایند.

ساعات کاری پایگاهها : 

پایگاه رشت در روزهای شنبه الی چهارشنبه ازساعت 7:45 صبح الی 19 و پنجشنبه ها از ساعت 7:45 الی 18 و جمعه ها از ساعت 8:45 الی 13

پایگاههای لاهیجان ، بندرانزلی ، تالش ، آستارا ، فومن ، لنگرود ، رودسر

 : شنبه الی پنجشنبه از ساعت 7:30صبح الی 13

پایگاه صومعه سرا در روزهای یکشنبه و  سه شنبه از ساعت 9 صبح الی 13

مرجان گودرزی /گیلان

منبع :روابط عمومی انتقال خون گیلان 

کدخبر: 871900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟