بسته آسیب‌های اجتماعی، یک حرکت توطئه‌ای برای براندازی نظام است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در این آئین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: اعتیاد تنها مسیری که به شکست می‌انجامد زیرا اثر مصرف مواد مخدر شرایط بسیار بدی را برای فرد معتاد ایجاد می‌کند.

سردار فداسردار مجتبی فدا، با بیان اینکه امروز نظام همه ظرفیت خود را پای کار آورده تا بتواند بخشی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد، افزود: هر کجا که احساس کردیم رهبر معظم انقلاب مطالبه‌ای دارند حتی اگر وظیفه خود و در عرصه‌های مأموریتی ما تعریف نشده باشد، ورود کرده‌ایم به عنوان مثال در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خاصه مواد مخدر اقدام به راه‌اندازی مرکز کرامت در شهرستان مبارکه کردیم که امروز شاهد موفقیت این مرکز در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی، معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: توانمندسازی افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب  در جامعه ناتمام است، در واقع صیانت از این افراد حلقه مفقوده است که باید نسبت به آن اهمیت داده شود در این راستا فرهنگ‌سازی عمومی در رویارویی با این افراد به منزله صیانت باید توسط مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نقش پررنگی پیدا کند.

باید بهترین شرایط را برای زندگی مردم فراهم کنیم

شهردار اصفهان نیزدر آئین بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طبق سیاست‌ها و آرمان‌های خود در مدیریت شهری تلاش و جهاد خواهیم کرد تا بهترین شرایط را برای زندگی مردم فراهم کنیم افزود: البته نباید از این موضوع غافل باشیم که هر چه انتظارات مردم افزایش یابد، سطح رضایت آنها پایین‌تر می‌رود. 

علی قاسم‌زاده،افزود: مسئولان و کارگزاران گاهی با وعده‌های خود، انتظاراتی را در جامعه ایجاد می‌کنند که قادر به اجرای کامل آن‌ها نیستند، بنابراین اینکه بگوییم شهر ما عاری از بزه‌های اجتماعی و کارتن‌خوابی خواهد شد، اشتباه است اما همه مسئولان برای رفع این مشکلات به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند.

شهردار اصفهانوی گفت: مطالبه‌گران باید از سیاه‌نمایی در جامعه بپرهیزند و آگاه باشند که جامعه در بهترین وضعیت ممکن نیز از معضلات اجتماعی خالی نخواهد شد، باید همه آگاه باشند که جامعه در بهترین وضعیت ممکن نیز از معضلات اجتماعی خالی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح مرکز توانمندسازی حاصل همدلی و همگرایی میان نهادهای مختلف در استان است که امیدواریم نتیجه خوبی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

شورای مبارزه با مواد مخدر کشور نباید گرفتار مسائل جزئی شود

استاندار اصفهان نیزبا بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر کشور نباید گرفتار مسائل جزئی شود، گفت: در صورتی که ستاد مبارزه با مواد مخدر مساعدت‌های قول داده شده را عملی کند، مجموعه استانی همت دارد که کاری متفاوت در عرصه توانمندسازی معتادان متجاهر و کارتن خواب انجام دهد.

سیدرضا مرتضوی، افزود:در عرصه بهبود معتادان و توانمندسازی آنها نیز سپاه استان به منظور اداره این مرکز وارد عمل شد اما باید مراقب باشیم که نباید آنها را در تجهیز و پشتیبانی مرکز جامع توانمندسازی تنها بگذاریم.

مرتضوی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها این مرکز قابلیت اسکان و ساماندهی نزدیک به هزار نفر معتاد و کارتن خواب را دارد و اگر حمایت‌های مناسبی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت گیرد، اتفاقات بسیار خوبی را در سطح شهر اصفهان و چند شهرستان انجام خواهیم داد.

بسته آسیب‌های اجتماعی، یک حرکت توطئه‌ای برای براندازی نظام است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز با بیان اینکه نگاه استکبار جهانی به نظام جمهوری اسلامی در قالب بسته آسیب‌های اجتماعی، یک حرکت توطئه‌ای برای براندازی نظام است، افزود: مواد مخدر به عنوان مادر آسیب‌های اجتماعی و مسئله پیچیده‌ای است، در کشور حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار معتاد متجاهر و بیش از چهار میلیون معتاد حرفه‌ای و تفننی داریم که سالانه حدود پنج هزار نفر بر اثر این آسیب جان خود را از دست می‌دهند،در این زمینه اولویت راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدرپیشگیری اسیت که همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان و آموزش و پرورش را می طلبد.

افتتاحییهعلیرضا کاظمی، با بیان اینکه سعی کردیم برنامه‌ها را به سمت توسعه مشارکت‌های مردمی پیش ببریم گفت: در این راستا طرح یاری‌گران زندگی در روستا از دوم اسفند در استان سمنان کلید می‌خورد تا با شکل‌گیری شبکه گسترده مردمی در سطح روستا حوزه پیشگیری را توسعه دهیم. وی طرح پیشگیری محله محور با تمرکز بر حوزه نرم افزار را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و گفت: این طرح را بدون اتکا به پشتوانه دولتی و با مشارکت سپاه و بسیج دنبال خواهیم کرد.

همچنین دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در این آئین گفت:در دهه فجر امسال شاهد افتتاح دو مرکز مهم نگهداری از معتادان متجاهر برای مردان و زنان هستیم که بی‌شک نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

مجتبی ایزدی، با بیان اینکه یک مجموعه نگهداری، درمان و کاهش آسیب در مجاورت باغ فدک برای مردان و مجموعه دیگر در ضلع جنوبی شهر در منطقه قلعه شور برای بانوان افتتاح و بهره برداری می‌شود، گفت: شهرداری اصفهان طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به ایجاد این مرکز برای معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها اقدام کرده است.

اعتیاد ریشه در بسیاری از جرایم دارد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز گفت:  اگر چه اعتیاد از لحاظ قانون هنوز جرم محسوب می‌شود، اما در واقع معتاد مجرم نیست و یک بیمار است و معتاد آسیب دیده به لحاظ روحی و جسمی نباید به زندان برود و باید درمان شود.

 موسویان افزوئد: تبدیل شدن یک معتاد به معتاد متجاهر یک آسیب اجتماعی است و نهادهای متولی موظف به رسیدگی به آن هستند. اعتیاد ریشه در بسیاری از جرایم دارد دو جرمی که چهره شهر را بر هم می‌زند تکدی‌گری و سرقت خرد است که توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، بنابراین امیدواریم با افتتاح این مرکز معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند و در این مرکز آموزش‌های لازم را ببینند تا آسیب اجتماعی و جرایم کمتر شود.

بهمن راعی/ اصفهان

 

 

 

 

کدخبر: 867890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟