افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری  اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم زاده با حضور در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وصول لایحه بودجه‌ ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان به شورای شهر اظهار کرد: سعی ما این بوده که بودجه طبق تقویم زمان بندی شده به نتیجه برسد. در ماه‌های گذشته تیم شهرداری برای تدوین بودجه جلسات پیوسته و نفس گیری برگزار کرد و بودجه در زمان مقرر تقدیم شد.

شهردار اصفهان بیان کرد: بودجه ۱۴۰۲ با نیم نگاهی به واقعیت‌هایی است که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم، از جمله واقعیت شهرداری و رویکردهای مورد تاکید مدیریت شهری، واقعیت‌های شهری و نیازها و ضرورت‌های آن، واقعیت‌های ملی و اتفاقاتی که در تدوین برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد و متغیرهایی مانند تورم و واقعیت‌های بین المللی که باید نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین کارها در تدوین بودجه این است که متغیرها به شدت شناور باشد، گفت: امیدوارم آن چیزی که تدوین شده و توسط اعضای شورای شهر دقیق‌سازی و با نگاه تخصصی ویرایش می‌شود در سال ۱۴۰۲ سندی ما برای اجرا باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به جزییات بودجه ۱۴۰۲ گفت: در بودجه سال آینده ۷۱ درصد به حوزه عمرانی و ۲۹ درصد برای بخش جاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۳۹ درصد به مسائل محیط زیست و حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است، گفت: چند قدم به سمت بودجه ریزی عملیاتی حرکت کردیم و بیش از ۳۰ درصد، مربوط به پروژه‌هایی است که دارای طرح و الزامات است که امیدواریم آن را سال به سال پیش ببریم و امید این است که آنچه پیش بینی شده تحقق پیدا کند.

قاسم زاده افزود: درصد افزایش بودجه در یک دامنه ۲۰ تا ۸۰ درصدی در کلانشهرها بوده است، ما به حدود ۶۰ درصد افزایش رسیدیم که به نظر زیاد است اما وقتی به واقعیت‌هایی که گفتم توجه کنیم، متوجه خواهیم شد به جز این را اگر در نظر بگیریم ممکن است در اجرا با مشکل مواجه شده و سال آینده دست شهرداری برای انجام منویات شورا و انتظارات مردم بر زمین بماند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد رشد در یک نگاه ابتدایی ممکن است منطقی به نظر نرسد اما با مسائلی که گفته شد به نظر می‌رسد واقع بینانه باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: ما در بودجه مسلماتی داریم مانند هزینه‌های جاری، پروژه‌های نیمه تمام مانند قطار شهری و حلقه حفاظتی که به هیچ عنوان نباید وقفه در روند آن‌ها ایجاد شود. اضطرارهای شهری مانند بحث پساب نیز وجود دارد که باید پیش بینی می‌شد، در کنار این مسلمات، بقیه مسائل شهر در مطالعه میدانی و منطقه به منطقه احصاء شد و سپس آن‌ها را اولویت بندی کرده و بخشی از آن را در بودجه ۱۴۰۲ دیدیم.

وی افزود: دست ما در تعریف پروژه‌های جدید آن طور که مورد انتظار مردم و شوراست خیلی باز نبوده و به رغم مشکلات و سختی‌ها تلاش کردیم ضرورت‌های شهری را ببینیم به خصوص در حوزه حمل و نقل تا بتوانیم در کاهش مشکلات ترافیکی حرکت کنیم.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 861861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟