حل بن‌بست‌های مدیریت شهری در گرو تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در این همایش که با برپایی نمایشگاهی از تجهیزات فناور مورد نیاز آتش‌نشانی در حوزه ایمنی همراه بود، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از شاخصه‌هایی که در بودجه شهرداری اصفهان مورد توجه بوده، خرید تجهیزات و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان برای شهرداری و شرکت‌های زیر مجموعه آن است.

 با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تقویت این شاخصه در بودجه ۱۴۰۲ نیز خواهیم کرد، ادامه داد: البته شهرداری اصفهان این تجربه موفق را از حدود ۱۵ سال گذشته تا امروز داشته است که در حوزه‌های مختلف از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و کارآفرینان بهره ببرد.

امیر سامع افزود: در این راستا امکان ارائه پیش پرداخت از سوی شهرداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور خرید محصولات و خدمات یا مدل سفارش تولید محصول متناسب با نیازهای مدیریت شهری و تضمین خرید محصول تولید شده برای این همکاری‌ها پیش‌بینی شده است.

هوشمندسازی و پایش شهری، عرصه‌ همکاری شهرداری با دانش‌بنیان هاست

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه باید مشکلات را شفاف و رودررو با شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح و بهترین راهکار را اتخاذ کرد، افزود: درگاه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان و درگاه‌های مرتبط با معاونت خدمات شهری داده‌ها و اطلاعات کافی از نیازهای مدیریت شهری را جهت اطلاع شرکت‌های دانش‌بنیان به نمایش می‌گذارند.

او هوشمندسازی و پایش شهری را از عرصه‌های همکاری مشترک بین مدیریت شهری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان‌کرد: دست یاری به سمت کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان دراز می‌کنیم.

ضرورت تعامل سازمان آتش نشانی با دانش بنیان‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه امسال پروژه‌های فناورانه برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رفع نیازهای سازمان تعریف شده است، تصریح کرد: سامانه نظام پیشنهادات در سازمان آتش‌نشانی مبتنی بر ارائه طرح‌ها و پیشنهاداتی است که مشکل یا نیازی را رفع کند.

مطلبی افزود: امروز پهپاد آتش‌نشانی از فناوری‌های نوینی است که به شدت در آتش‌نشانی مورد نیاز است و امید داریم با حمایت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و شرکت‌های دانش‌بنیان از این ظرفیت فناورانه در سازمان بهره ببریم.

دانش بنیان ها به کمک سازمان پدافند غیرعامل بیایند

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز تسهیل مدیریت بحران کشور را از وظایف سازمان پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: دارایی‌های انسانی، سایبری و معنوی جزو سرمایه‌های شهری محسوب می‌شود، اما در بین این دارایی‌ها مراکز مهم خطرساز نیز وجود دارد.

اسدالله کریمی خبر داد: در این راستا برای نخستین‌بار در ۵۰ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، آموزش‌هایی در این زمینه به آتش‌نشانان ارائه و تجهیزات مرتبط با آن برای یک ایستگاه در هر شهر در نظر گرفته شد.

او از راه‌اندازی سامانه شبیه‌ساز هشدار صریح دستگاه‌های خدمات‌رسانی و یگان امدادی خبر داد و افزود: راه‌اندازی سامانه شبیه‌ساز تئوریک پیش‌بینی حوادث، سامانه شبیه‌ساز اعلام آمادگی خودکار و مکانیزه تجهیزات امداد و نجات از جمله اقدامات انجام شده برای مواجهه با بحران‌ها است.

پدافند غیرعامل نیاز فوری کشور است

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور با تأکید بر اهمیت تجهیز کامل کشور به پدافند غیرعامل جهت دفاع در برابر دشمنان گفت: برای هر تهدید در هر بخش یک نوع پدافند غیرعامل لازم است که فقط مورد استفاده در ایران نیست، بلکه ضرورت آن در کشورهای جهان که حتی هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند نیز مشهود است.

سردار منصور سعد افزود: سوئد با جمعیت ۱۰ میلیون نفری در حالی که در ۲۰۰ سال اخیر با هیچ تهدید و جنگی مواجه نبوده است، رتبه اول در زمینه پدافند غیرعامل را دارد.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 837488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟