ایجاد فضای گفتمانی در اصفهان ضروری است / جهاد تبیین سخنرانی یک روحانی برای طلبه ها نیست

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم زاده شهردار اصفهان دراین مراسم گفت: در ادوار مختلف مدیریت شهری سعی کردیم توزیع عادلانه خدمات تحقق یابد، البته فضاهای ورزشی با همین نگاه در مناطق مختلف ایجاد شده است، امروز نیز در منطقه ۱۲ شاهد افتتاح یک ورزشگاه بزرگ به صورت مشارکتی هستیم.

درادامه شهردارمنطقه ۱۲ اصفهان ،گفت:با توجه به معضل ترافیک درشهرک امیرکبیر احداث خیابان صنعتگران به منظور دسترسی راحت‌تر صنعتگران با ۳۱ میلیارد تومان انجام شد.

علی اکبر رسالت، با اشاره به اتصال پارک مادر به بوستان نگین به وسعت ۱۰ هزار مترمربع گفت: یکی از مشکلات شهرک نگین، وجود زمین‌های خاکی بود که در این راستا برای رفع این مشکل اتصال بوستان مادر به بوستان نگین برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه هزینه تملک و احداث این پروژه ۲۶ میلیارد تومان است، افزود: کلنگ طرح توسعه بوستان مادر در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به زمین زده شد و در این مدت نیز عملیات عمرانی پروژه به سرعت انجام شد.از جمله ویژگی‌های این پارک می‌توان به کاشت درختان و چمن‌های گرمسیری با گونه‌هایی با نیاز آبی کم اشاره کرد.

10میلیارد تومان بودجه برای روکش وترمیم آسفالت درمعابرمنطقه ۱۲ 

وی تاکید کرد: یکی از پروژه‌های مشارکتی که در سطح منطقه ۱۲ اجرا و افتتاح شد، ورزشگاه نگین به متراژ سه هزار مترمربع است که برای تملک و احداث آن بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است. در این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است مشارکت شهرداری در عرصه تملک و صدور پروانه ساختمانی ۳۶ درصد و ۶۴ درصد سهم مشارکت بخش خصوصی است.ورزشگاه مشارکتی نگین در سه طبقه احداث شده که شامل بخش‌های تجاری، قسمت‌های ورزشی و فرهنگی است.

رسالت با بیان اینکه در زیر زمین ساختمان ورزشگاه، استخری به منظور آب درمانی طراحی و همچنین سالن بدنسازی اجرا شده است که به زودی پس از دریافت مجوز، افتتاح می‌شود، گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری رونق پروژه‌های مشارکتی در سطح محلات است.

وی تاکید کرد: این ورزشگاه شامل سالن توپی در ۹۰۰ مترمربع، سالن بدن‌سازی در ۴۵۰ مترمربع، سالن رزمی در ۲۵۰ مترمربع، سالن بیلیارد در ۲۵۰ مترمربع، استخر آب‌درمانی در ۲۵۰ مترمربع و سالن بازی‌های دیجیتال در مساحت ۱۵۳۷ مترمربع، فضای تجاری ۴۰۰ مترمربع و انبار ۱۰۰ مترمربعی با مشارکت بخش خصوصی و صرف هزینه ۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: اجرای روکش کلی و ترمیم آسفالت معابر سطح منطقه ۱۲ به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و احداث پیاده‌رو و جدول گذاری در سطح منطقه ۱۲ با هزینه ۳۰ میلیارد ریال به متراژ ۵۲۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است.

ایجاد فضای گفتمانی در شهر 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: رونق‌بخشی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر به خصوص مناطق محروم را مهمترین سیاست این دوره مدیریت شهری عنوان کرد: در این راستا مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سطح مناطق محروم شهر در سال ۱۴۰۲ به تعداد کافی و مورد نیاز محقق خواهد شد.

محمد نورصالحی، افزود: در راستای برقراری گفت‌وگوهای میدانی بین مسئولان شهری و آحاد مردم به شهرداری اصفهان پیشنهاد استفاده حداکثری از نظرات مردم داده شد که امیدواریم برنامه‌ریزی آن از سوی شهرداری انجام و پیشنهادات نخبگان شهر در اجرای پروژه‌ها محقق شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌های مشارکتی در سطح محلات از نقطه نظرات ساکنان و مردم منطقه بهره‌مند شود تا مردم احساس کنند که در اداره شهر سهیم هستند.

 نورصالحی گفت: معتقدیم عموم مردم به‌ویژه صاحب‌نظران و نخبگان شهر باید در اجرای پروژه‌های شهری سهیم باشند و نظرات آنها در اجرای پروژه‌های اعمال شود، زیرا به طور حتم زمانی که مردم در پروژه‌های توسعه شهری سهیم باشند، همکاری و همراهی بهتری با مسئولان شهر خواهند داشت.

مسئولان جامعه اسلامی باید در بین مردم حضور یابند و با آنها مراوده کنند

در این آئین همچنین امام جمعه شمال شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان جامعه اسلامی باید در بین مردم حضور یابند و با آنها مراوده کنند، تصریح کرد: ارتباط مسئولان با مردم به ویژه در مناطق محروم باید بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام سیدروح‌الله فیاض، افزود:دراین دوره از مدیریت شورا و شهرداری به تعبیر رهبری مردم در اصفهان رایحه خوش خدمت را استشمام کردند، چراکه مسئولان شهری شبانه‌روز در حال جهاد و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان جامعه اسلامی باید در بین مردم حضور یابند و با آنها مراوده کنند، تصریح کرد: ارتباط مسئولان با مردم به ویژه در مناطق محروم باید بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین این نیست که من برای طلبه‌ها و بسیجی برای بسیجیان حرف بزند؛ یک سوی جهاد تبیین عموم مردم هستند. باید با اقشار مختلف مردم صحبت کنیم و با یک برنامه منسجم فرهنگی گفت‌وگوی عمومی در شهر را تحقق بخشیم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 850768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟