100 مسجد لرستان آماده میزبانی از معتکفین است

به گزارش رکنا از لرستان ، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اعتکاف، اظهار کرد: پس از چند سالی که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم، امسال برنامه اعتکاف را در استان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا 100 مسجد در سراسر استان امسال میزبان معتکفین خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه امسال بیشتر بر خلوت معتکفین تاکید شده، افزود: در همین راستا با برنامه‌ریزی انجام شده برای هر مسجد 5 برنامه مشخص شده 3 برنامه انگیزشی و 2 برنامه مناسبتی ویژه رحلت حضرت زینب(س)و شام میلاد حضرت علی(ع)خواهیم داشت.

قدرتی با اشاره به فضاسازی دستاوردهای انقلاب با توجه به قرار داشتن در دهه فجر در مراسم اعتکاف امسال، افزود: انتظار می‌رود اقدامات لازم برای حضور هرچه بهتر و بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان در آئین اعتکاف صورت پذیرد.

وی از برگزاری اعتکاف برای زندانی‌ها خبر و ادامه داد: امسال این برنامه به صورت ویژه و متفاوت برای زندانیان معتکف برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت: از امروز تا 14 بهمن‌ماه ثبت‌نام برای شرکت در آئین اعتکاف آغاز خواهد شد، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 19 هزار نفر و یا حتی بیشتر در مراسم اعتکاف حضور پیدا کنند.

قدرتی با تاکید بر تجهیز و آماده‌سازی مساجد محل اعتکاف، تصریح کرد: انتظار می‌رود اجرای دستورالعمل بهداشتی، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و تامین احتیاجات درمانی و تنظیفی همچون ماسک و موادضدعفونی و تب‌سنج از سوی دستگاه‌های متولی برای معتکفین فراهم شود.

وی اظهار کرد: لازم است در مساجد ایمنی و امنیت معتکفین حفظ شود، به ویژه در مساجدی که حضور بانوان معتکف را خواهیم داشت.

مهدی زکی پور / لرستان 

 

کدخبر: 864516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟