خانه های محیط زیست بستری مهم برای مشارکت مردم

به گزارش رکنا از لرستان ، در آیینی خانه محیط زیست شهر بروجرد با حضور دکتر نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور، سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان، شهردار و اعضای شورای شهر بروجرد و تشکلهای زیست محیطی این شهر افتتاح شد.  

دکتر مرادی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام بخصوص شهدای محیطبان از حضور در جمع دوست داران و پیشتازان محیط زیست در شهر فرزانگان ابراز خرسندی نمود.

مرادی گفت: سیاست سازمان محیط زیست در دولت سیزدهم مردمی شدن و مشارکت و همراهی مردم در فعالیت‌ها محیط زیستی است. 

وی اظهار داشت: تعداد محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به گستره حفاظتی اندک است بطوریکه با سه هزار و ۷۰۰ محیط بان باید ۱۱ درصد خاک کشور را حفاظت کنیم و به همین منظور همراهی مردم برای حفاظت از محیط زیست ضروری است. 

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور بیان داشت: بنا بر سیاست مردمی سازی، کمک گرفتن از مردم مهترین برنامه ماست و این امر حاصل نمی شود مگر اینکه همراهی و همکاری مردم را داشته باشیم. 

دکتر مرادی اظهار داشت: ما باید مبتنی بر آموزه ای دینی، اخلاقی و فرهنگی به بسط دانش، آگاهی، هوش و سواد زیست محیطی مردم بپردازیم که این امر با تاسیس خانه های محیط زیست که محلی برای گسترش دانش محیط زیست و پاسخ گویی مسئولان است محقق می شود. 

مرادی افزود: شهر بروجرد به عنوان پایلوت می تواند در حوزه محیط زیست پیشتاز باشد و این ارزش فرهنگی شهر را برجسته می کند. 

وی اظهار داشت: هر چه تعداد خانه های محیط زیست بیشتر باشد مسوولیت و در حقیقت بار مالی شهرداری کاهش پیدا می کند زیرا در خانه های محیط زیست  به مردم آموزش داده می شود که چگونه با رعایت مباحث زیست محیطی به اقتصاد خانواده کمک خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که باید به طور ملموس اقتصاد محیط زیست و صرفه جویی ناشی از رعایت مسائل محیط زیستی را برای مردم تشریح کنیم گفت: مردم وقتی منافع ملموس خود را در مشارکت زیست محیطی مشاهده کنند همراهی آنان مضاعف می شود.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور گفت: توجه ویژه به مشارکت های مردمی، مسوولیت اجتماعی مردم را برای پیشبرد حوزه محیط زیست بالا می برد.

مرادی افزود: مکتب و انقلاب ما یک خاستگاه محیط زیستی دارد و باید به محیط زیست اهمیت ویژه داده شود، ویژگی فرهنگی ملت ایران در امر حفاظت از محیط زیست بسیار غنی است.

پس از پایان این مراسم معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور با حضور در مزار شهدای گمنام بروجرد با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام نمود.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 864280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟