خاموشی موقت بیش از ۲۹ هزار چراغ روشنایی معابر در گیلان

به گزارش رکنا از گیلان، علی اکبر جوهری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر برای کاهش فشار نیروگاه‌های تولید برق در فصل سرد ، با دستور شرکت توانیر استان از ابتدای امسال ، ۲۹ هزار و ۵۳ دستگاه چراغ روشنایی معابر در استان به صورت موقت خاموش و تا به امروز ۵ و ۱۴ صدم مگاوات انرژی برق و با شروع فصل سرما از آذر امسال هم تاکنون یک و نیم مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح فقط چراغ بلوار‌ها و خیابان‌های اصلی به صورت یک درمیان خاموش می‌شود گفت: لامپ‌های کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی به هیچ عنوان خاموش نمی‌شود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: شهروندان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در خانه‌ها و ادارات و یا کم کردن یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز را کاهش دهند تا با همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق کشور در روز‌های سرد سال ایجاد نشود.

علی اکبر جوهری افزود : مردم می‌توانند برای اطلاع از خاموشی‌ های احتمالی در گیلان به اپلیکیشن «برق من» در گوشی همراه و یا سایت شرکت توزیع نیروی برق به نشانی www.gilanpdc.ir مراجعه کنند.

مرجان گودرزی /گیلان

 

کدخبر: 861660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟