نصب بیش از 9 هزار کنتور هوشمند فهام در گیلان / رکورد اجرای کابل خودنگهدار را شکستیم

به گزارش رکنا از گیلان؛ محمدتقی مهدیزاده در جمع خبرنگاران بازدید کننده از پروژه های برق گیلان، با تاکید بر رسالت رسانه در حوزه  آگاه سازی و جهاد تبیین، گفت: مغفول ماندن بعضی از مباحث در حوزه اطلاع رسانی به دلیل قصور مدیران و مسئولان است که اصحاب رسانه را درگیر آن موضوع نکرده اند و اطلاعات لازم را در اختیار رسانه  نگذاشته اند چرا که اصحاب رسانه و اهل قلم  به زیبایی اگاه سازی را در سطح جامعه انجام می دهند و انتقال دغدغه های مردم با لسان آنان این پل ارتباطی به زیباترین شکل ممکن بین مردم و مسئولین شکل میگیرد.

وی گفت: اگر همراهی رسانه نبود، این افتخار در حوزه صنعت برق به این سادگی رقم نمیخورد و ما نمی‌توانستیم حوادثی که باعت آسیب های اجتماعی، روحی، روانی و اقتصادی در ادوار گذشته شده بود را حل کنیم.

مهدیزاده با اشاره به تعداد بالای خاموشی ها در سالهای گذشته در حوزه صنایع گفت: متاسفانه صنایع در سالهای گذشته خاموشی های بسیار زیاد و طولانی را تجربه کردند که این امر منجر به اعتراضات زیادی شد که خوشبختانه امسال با رویکرد جدید میزان سهمیه خاموشی گیلان با ادله و شاخص ها اثبات شد و خوشبختانه ما شاهد کاهش چشمگیر خاموشی ها در حوزه صنایع بودیم.

مدیر عامل توزیع برق گیلان با اشاره به خاموشی های دوران قبل گفت: در سال های گذشته 60 درصد مردم به طور همزمان خاموشی را تجربه می‌کردند که این رقم بالایی بود و  با پیگیری ها و جلساتی که از آغاز امسال و قبل از شروع پیک تابستان گذاشته شد به میزان چشمگیری کاهش یافت و ما در مشترکین خانگی شاهد قطعی برق نبودیم و این مهم فقط با چاشنی مدیریت در عملکرد محقق شد.

مهدیزاد با شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین  ماموریت  ما مدیریت مصرف در گاز است، چرا که نیرو گاه ها بیشترین مصرف کنندگان گاز هستند و ما با برنامه ریزی دقیق در حوزه مدیریت مصرف برق در حوزه های مختلف قادر خواهیم بود در زمستان با مشکل افت و یا قطعی گاز در سطح استان مواجه نشویم.

وی در خصوص برنامه های حوزه مدیریت گاز گفت: ادارات دولتی و صنایع  موظف به کاهش 10 درصدی مصرف برق خود هستند، و همچنین تیمی  از بازرسان شرکت گاز و برق جهت بازرسی و مدیریت مصرف در ادارات و صنایع تشکیل خواهد شد .

مهدیزاده در حوزه عملکرد توزیع برق در طول سالجاری گفت: در حال حاضر بسیاری از عقب ماندگی های قبل در حوزه برق در سطح استان برطرف شده و همچنین در چند محور جهش خوب و قابل توجهی داشته ایم؛ از جمله، اتوماسیون خطوط  که رابطه مستقیم با نرخ خاموشی دارد و ما تاکنون توانسته ایم این ظرفیت را دو برابر کنیم  و تلاش داریم  تا پایان سال این ظرفیت به 2.5 برابر هم برسد.

وی، کابل خودنگهدار را  از دیگر محورهایی عنوان کرد  که شرکت توزیع توانسته بسیار خوب عمل کند و گفت :در  زمینه اجرای کابل خونگهدار ما به بالاترین میزان در سنوات گذشته رسیده ایم و طی  8 ماه گذشته توانسته ایم  924 کیلومتر کابل خودنگهدار را در سطح استان انجام دهیم و تلاش داریم تا پایان سال این میزان به 1300 کیلومتر برسد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت :ما همچنین در حوزه رویت پذیری و کنترل پذیری نیز پیشرفتی دو برابر نسبت به سالهای قبل داشته ایم و در حال حاضر برای تمامی مشترکین جدید از کنتورهای «فهام» استفاده می‌شود و در حال حاضر 9400 مشترک ما دارای کنتورهای فهام هستند که قابلیت رویت پذیری و کنترل پذیری را دارند .

ایشان به سرقت کابل در استان نیز اشاره کرد و گفت: ما چالش های زیادی در حوزه برق داریم از جمله سرقت که متاسفانه در استان و بیداد می‌کند  و دلیل زیادی سرقت دراستان گیلان را عدم وجود مرز مشخص بین شهر و روستا دانستند.

مهدیزاده با اشاره به شروع فصل سرما و دیگر دغدغه توزیع برق گفت: فرسودگی شبکه که عمری 50 ساله دارد  یکی از دغدغه هلی بزرگ ما است و  تا کنون ما توانسته ایم  35 درصد از شبکه را  به خودنگهدار تبدیل کنیم و تا زمانی که این آمار به  بالای 50 و 60 نرسد  استرس ما باقی است و تلاش ما بر این است که بتوانیم خسارت های ناشی از برف و باران را نسبت به سنوات گذشته به حداقل برسانیم و همچنین با توجه به افزایش قیمتها و فرسودگی شبکه ، تحقق بودجه ای  بیش از   7 هزار میلیارد تومان برای حل این مشکل لازم است، ما اولویت گذاری کرده ایم و تا پایان سال 1400 مجموعا 5700 کیلومتر شبکه فرسوده کار شده بوده و امسال این مهم سرعت گرفته است.

وی به ادامه دار بودن تشویق کم مصرف ها و جریمه پر مصرف ها نیز تاکید کرد و گفت: گیلان در سطح کشور در این حوزه  بی نظیر عمل کرده و در این طرح سراسری به دلیل انتقال خوب به مشترکین حدود 30 میلیارد تومان تشویقی به مشترکین کم مصرف استان تعلق گرفته است.

وی در پایان صحبت های خود عنوان کردند : مشترکین عزیز علاوه بر رعایت در مصرف برق می توانند یاریگر ما و شرکت گاز در فصل زمستان باشند و بنای ما در هر شرایطی سود مردم بوده است نه ضرر آنها.

 مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 852901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟