اصلاح روشنایی معابر درون و بین شهری گیلان

به گزارش رکنا از گیلان، رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: این طرح با اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و پیاده سازی خواهد شد.

مهدیزاده گفت:بر اساس آمار تفصیلی تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع چراغهای روشنایی معابر منصوبه شرکت توزیع نیروی برق گیلان در سطح استان ۵۲۷۶۲۱ دستگاه و مجموع توان منصوبه ۳۵۰۰۳ کیلوات (۳۵ مگاوات ) است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: هدف از اجرای این طرح، اصلاح سیستم روشنایی معابر شهری با جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف (ال ای دی) به جای لامپ گازی با هدف مدیریت مصرف می باشد.

وی افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: با توجه به درجه حفاظت بالای لامپ‌های LED، این نوع از لامپ‌ها بر اساس تکنولوژی‌های جدید تولید شده و به همین سبب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و از کیفیت روشنایی بالاتری نیز برخوردار است.

مهدیزاده، مزایای این لامپ‌ها را کیفیت مناسب روشنایی، بالا بودن طول عمر و پایین بودن میزان مصرف برق اعلام کرد و یادآور شد: عمر این چراغ ها ۱۰ سال است و میزان مصرف برق آنها نیز یک چهارم چراغ های گازی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌های صرفه‌جویی انرژی در شبکه‌های برق، اصلاح روشنایی معابر درون و بین شهری است، شبکه‌های روشنایی معابر درون و بین شهری کشور حدود ۱۰ میلیون چراغ را شامل می‌شود که مصرف برق آنها حدود هزار مگاوات است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان مصرف سوخت در کشور روند افزایشی داشته که این موضوع محدودیت هایی را برای تولید برق در نیروگاه ها ایجاد می کند و نیاز به همراهی همه جانبه برای جلوگیری ازخاموشی های احتمالی ضروری است.

مرجان گودرزی /گیلان

منبع :روابط عمومی توزیع برق گیلان 

کدخبر: 856124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟