کد های تایید پیامک شده را در اختیار هر شخصی نگذاربد

 

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری و افراد سودجو همیشه به دنبال دسترسی به برخی از اطلاعات افراد هستند تا از طریق آن اقدام به اخاذی، کلاهبرداری یا دیگر سوءاستفاده های احتمالی از کاربران نمایند.

وی ادامه داد:کاربران فضای مجازی درهنگام ورود به شبکه های اجتماعی برای استفاده از آن معمولا یک کد تایید از طریق پیامک دریافت می کنند که باید آگاه باشند و این کدها را در اختیار هر شخصی نگذارند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد سودجو گاهی برای دریافت این کد تایید با شماره موبایل کاربران تماس گرفته و اعلام می‌کنند که از طرف فلان سازمان یا مسابقه تماس گرفته و برای راستی آزمایی به کدی که برایشان پیامک شده نیاز دارند.

سرهنگ محمودی بیان داشت: مجرمان سایبری برای دسترسی به کد تایید از روش های مختلف استفاده می کنند و پس از فریب دادن قربانی های خود و اخذ کد تایید وارد شبکه اجتماعی فرد شده و از این طریق اقدام به انجام اعمال مجرمانه می نمایند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: کدهایی که در شبکه های اجتماعی یا از طریق پیامک برای اشخاص ارسال می شود به منزله اطلاعات شخصی است و در صورت واگذاری این کد به افراد غیر، از طرق مختلف مورد سوء استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقام سایبری افزود: کاربران حتما هوشیاری لازم را در مواجهه با این افراد داشته باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند و به اکانت‌ها و صفحات جعلی شبکه‌های اجتماعی و همچنین تماس ها و پیامک های دریافتی از طرف افراد ناشناس به هیچ عنوان اعتماد نکرده و هرکد تاییدی را در اختیار هر شخصی قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی، هدایت و ارائه آموزش های لازم به هموطنان عزیز می باشد لذا در صورت نیاز از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری و یا شماره تماس096380 راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

اسماعیل رحیمی / هشترود

 

کدخبر: 852936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟