طرح صنعتی سازی کشاورزی و الگوی کشت باید به طور مناسب در اردبیل اجرایی شود

به گزارش رکنا از اردبیل، سید محمد اعتماد اعجازی بااشاره به آغاز دومین سال طرح جهش تولید در شهرستان اردبیل اظهار داشت:این طرح در راستای بهره وری بالا و کاهش ومدیریت مصرف آب دربخش کشاورزی و ارائه تسهیلات وخدمات مناسب به کشاورزان بسیار موثراست وباخرید تضمینی در این طرح دغدغه کشاورزان در فروش محصولاتشان برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های توسعه شهرستان اردبیل بخش کشاورزی است افزود :باید دراین بخش مدیریت مناسب انجام شود تا شهرستان درمسیر توسعه اشتغال واقتصاد با استفاده ازظرفیت کشاورزی قرارگیرد.

فرماندار اردبیل گفت:هرچند اقداماتی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان انجام شده است ولی اقدامات وکارهای نکرده دراین بخش زیاد است وباید دربخش کشاورزی شهرستان اقدامات عملی وتاثیرگذار انجام شود.

اعتماد اعجازی گفت:طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و حذف آبیاری سنتی درشهرستان مبنای کار باشد وکشت محصولات کم آب بر هم بامحوریت الگوی کشت مبنای کار  اقدامات قرار گیرد.

وی گفت:کشاورزی مدرن و ایجاد زنجیره ها برای افزایش بهره وری و رونق تولید واشتغال درشهرستان باید اولویت باشد تا گامی بزرگ در رونق کشاورزی برداشته شود

مولاخواه/

کدخبر: 841975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟