بسیج به معنای الگوسازی دینی در حاکمیت اسلامی است

به گزارش رکنا از قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه به مناسبت هفته بسیج در دیدار با فرمانده و جمعی از معاونان سپاه صاحب الامر (عج) استان، بسیج را به معنای الگوسازی دینی در حاکمیت اسلامی برشمرد و اظهار داشت: ما هشت سال دفاع مقدس و ده‌ ها توطئه، نیرنگ و فتنه را پشت‌ سر گذاشته و فتنه‌گران را به ذلت نشانده‌ایم و مسیری را که در راه حفظ امنیت و آرامش برای مردم قرار داده ایم نیز به معنای اقامه نماز است.

وی تصریح کرد: بسیج مصداق واقعی «و جاهدوا فی الله حق جهاده» یعنی در راه خدا جهاد کنید، و حق جهادش را ادا نمایید، است، ما یک عمر این را در بسیجیان مشاهده کرده‌ایم، بسیجیان قبل از انقلاب نام بسیج را نداشتند اما تمام وجودشان کوشش، تلاش و فعالیت بود برای اینکه انقلاب به پیروزی برسد و در مقابل اجانب و شکنجه‌های ساواک مقاومت کنند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خداوند در آیه ۷۸ سوره حج می‌فرماید «وقتی به میدان جهاد می‌آیید باید حق جهاد را ادا کنید» و این به معنای آن است که وقتی دشمن را به زمین نشاندی و او را از توان و قدرت خود آگاه کردی این به معنای حق جهاد است.

امام جمعه قزوین افزود: وقتی این‌ ها در یک نفر جمع شوند امدادهای غیبی و پیروزی‌های غیر منتظره به میدان می‌آیند تا جایی که خداوند در آیه ۲ سوره انفال می‌فرماید «مومنان وقتی آیات قرآن را می‌شنوند دل‌هایشان می‌لرزد و نام خدا آن‌ها را به وجد می‌آورد» یعنی هم واهمه و هم عشق در وجود آن‌هاست.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در انقلاب نیز دیدیم که امام خمینی (ره) به خدا توکل کرد و پیروز شد؛ امام نگاه عمیقی به مسایل پیش رو داشتند و با تکیه بر مردم و با قدرت انقلاب را پیش بردند.

گفتنی است، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار برخی از اقدامات انجام شده از سوی سپاه و بسیج استان را تشریح کرد.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 845915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟