طراحی شبکه شتاب نگاری در شرکت گاز استان همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ محمد صادق محبی نظر با اشاره به اینکه شرکت گاز استان همدان بیش از ۹ هزار ۸۷۳ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع دارد، اظهار داشت: این شرکت دارای ۳۲۷ هزار و ۸۵۱ مورد انشعاب و یک هزار و ۷۱۰ ایستگاه CGS / TBS / CGS-MS / CPS و نیز دارای ضریب نفوذ گازرسانی خانوار ۱۰۰درصد شهری و ۹۹.۹ درصد روستایی است.

وی ادامه داد: مقاوم سازی تاسیسات گازرسانی در برابر زلزله به دلیل اهمیت بالای شبکه های گازرسانی و لزوم واکنش سریع در شرایط بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

محبی نظر عنوان کرد: امروزه از روش های مختلفی همچون محاسبات عددی، الگوریتم های ابتکاری و فرا ابتکاری جهت مدلسازی و شبیه سازی کامپیوتری شبکه های گازرسانی در برابر زلزله و محاسبات خرابی و آسیب های متعاقب آن استفاده می شود.

وی تاکید کرد: اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از حوادث در سطح شرکت گاز استان در حال انجام است که می توان به جمع آوری شیرهای پیاده رو، طراحی برج های تخلیه گاز اضطراری، مقاوم سازی علمک ها، ایجاد سیستم قطع اضطراری، طراحی شبکه شتاب نگاری اشاره کرد.

محبی نظر با بیان اینکه مقاوم سازی ساختمان ها نیز از اولویت های این شرکت است، ادامه داد: با توجه به افزایش عمر ساختمان ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب امری اجتناب ناپذیر است زیرا بهبود وضعیت ساختمان و اقدامات نگهداشت موجب ارتقاء ایمنی و افزایش عمر مفید ساختمان می شود و از خرابی های پیش رو جلوگیری می کند.

وی گفت: با توجه به تاکید کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان و معاونت عمرانی استانداری مبنی بر شناسایی ساختمان های ناایمن و لزوم توجه جدی به آن و همچنین درس آموزی از حوادث تلخ همچون حادثه متروپل آبادان، کلیه ساختمان های سطح شرکت نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت گاز همدان گفت: با انجام برنامه های صحیح و مدون نگهداشت ساختمان ها و تعمیرات به موقع می توان از تخریب و آسیب های کلی تر جلوگیری کرد.

کدخبر: 841291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟