کنترل بازار از نوع تعزیرات حکومتی/ 3161 بازرسی و گشت در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین؛ جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار با هدف هم افزایی و مدیریت بازار برگزار شد و طی آن مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گزارشی از روند رسیدگی به پرونده تخلفاتی واحدهای صنفی و خدماتی، اعزام اکیپ های گشت و اجرای بازرسی ها در سطح استان ارائه کرد.

علیرضا حسن پور گفت: با همکاری دستگاه های نظارتی جهت رصد قیمت ها و کنترل بازار، رسیدگی به تخلفات صنفی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تعداد ۴۷۷ اکیپ گشت مشترک و ۲۶۸۴ مورد بازرسی سرزده انجام در نتیجه اقدامات مذکور ۱۶۸۴ واحد متخلف متخلف تشخیص و جهت رسیدگی به  شعب استان ارجاع شده اند.

وی افزود: طی این مدت در حوزه پایش بازار به ویژه مایحتاج اساسی مردم  ۶۵۸۸ تخلف مربوط به «کالا و خدمات»، ۹۱۲ تخلف «قاچاق کالا و ارز» و ۲۸۰ فقره تخلف مربوط به «بهداشت و درمان» جمعا ۷۷۸۰ فقره پرونده تخلف در شعب استان رسیدگی شده است.

گفتنی است، این اقدامات همواره و بصورت روزمره توسط واحدهای گشت تعزیرات حکومتی و سایر ارگان های بازرسی و نظارتی انجام می گیرد و گزارش های آماری آن در مقاطع زمانی مختلف منتشر می شود؛ اما انتظار آحاد اقشار جامعه، انتشار آماری مبنی بر اثرگذاری این اقدامات است. چرا که تجربه برخوردهای از این دست نشان داده، بازرسی و جریمه صورت مساله را حل نکرده و حتی بازدارندگی لازم را هم دارا نیست.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 833706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟