700 هزار اردبیلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی / 40 هزار پرونده دیوان عدالت اداری مربوط به اداره کار است

به گزارش رکنا از اردبیل؛ شیرزاد هدف از برگزاری این همایش را کاهش زمان دادرسی سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی دانست و افزود استان اردبیل 700 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی دارد که نزدیک به 50 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص می دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه از بین 200 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی 55 هزار نفر آن مستمری بگیر ،21 هزار نفر کارفرما و 124 هزار نفر آن را کارگران تشکیل می دهند، افزود: عمده مشکلات پیش روی بیمه شدگان در کمیته های احتساب سابقه و بحث های کارهای زیان آور بوجود می آید.

سید پیری مدیر روابط کار اداره کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با بیان این مطلب که در شش ماه اخیر بیش از 4 هزار پرونده ورودی به این اداره تشکیل شده، افزود: از بین پرونده های ورودی در شش ماه اخیر بیش از40 درصد آن به سازش ختم شده است.

طباطبایی دادستان استان اردبیل هم در این نشست ضمن تاکید بر دریافت بدهی های مانده کارفرمایان گفت: عدم دریافت بدهی حق بیمه کارفرمایانی که حق بیمه قابل توجهی به سازمان تامین اجتماعی دارند، باعث کاهش خدمات بیمه ای بویژه در قشر ضعیف جامعه خواهد شد.

اسدی معاونت نظارت دفتر حقوقی و دعاوی دیوان عدالت اداری نیز در این همایش تعامل و همکاری بیشتر در رسیدگی هیات تشخیص را از جمله اهداف مهم این نشست عنوان کرد و افزود: بیش از یک سوم پرونده های دیوان عدالت اداری به پرونده های اداره کار و رفاه اجتماعی بر می گردد که این عدد به 40 هزار پرونده رسیده است .

مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 832882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟