شهرستان نیر قطب تولید آب معدنی کشور می‌شود

به گزارش رکنا از اردبیل؛ محمد اهلی در جریان بازدید از شهرک تخصصی آب نیر گفت: در این شهرک تخصصی تعداد واحد‌های فعال افزایش یافته و با بهره‌برداری از چند طرح تولیدی تا پایان سال جاری میزان تولید و اشتغال در این شهرک از افزایش محسوسی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: شهرک تخصصی آب نیر جزو یکی از منحصر به فردترین شهرک‌های تخصصی کشور در زمینه بسته بندی محصولات آب معدنی است که تامین آب پایدار آن از جمله برنامه‌های اصلی این شرکت برای افزایش تولید و اشتغال در شهرستان نیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه، آب شهرک تخصصی آب از چشمه‌های گورگور کوه سبلان تامین می‌شود که یکی از گواراترین آب‌های ایران است، افزود: برای انتقال آب از مبدا چشمه، خط انتقال به طول هشت کیلومتر از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی اجرا شده که به منظور تامین آب پایدار، خط انتقال این شهرک در کمترین زمان ممکن ترمیم و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار داده شده است.

اهلی مساحت شهرک تخصصی آب را ۵۵ هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۱ قرارداد حق بهره برداری زمین با سرمایه‌گذاران در این شهرک تخصصی منعقد و در اختیار آنان قرار داده شده است که از این بین هفت واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری از مراکز ذیصلاح شده اند.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان برای رقابت در بازار جهانی به فناوری مدرن مجهز می‌شوند گفت:در این چارچوب واحد‌های تولیدی و صنعتی استان با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات بانکی دستگاه‌های خود را بروز و کیفیت محصولات را افزایش می‌دهند.

مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 832015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟